High Five! - Moje ulubione okładki książek

7/17/2013



HIGH FIVE! to nowa akcja, w związku z którą na blogu pojawiać się będą rankingi ulubionych, najlepszych, najbardziej interesujących, bądź najgorszych książek, filmów, gier, postaci, itp...

Dzięki temu zarówno czytelnicy mogą poznać bliżej blogerów, jak i blogerzy czytelników, jeśli ci będą chętni na podzielenie się swoimi przemyśleniami i opiniami. 

Jeśli chcesz przyłączyć się do akcji - nic prostszego! Zerknij na dotychczasowe tematy >TU - lista dostępnych<, wybierz ten, który cię interesuje i zgłoś swój udział w komentarzu pod odpowiednim tematem. Czyli innymi słowy - wklej tam link do twojego rankingu :) Nie zapomnij umieścić w swoim HIGH FIVE! powyższego tekstu oraz grafiki wraz z podlinkowaniem do podstrony z rankingiem (tej). Zapraszamy :)


To już jedenasty ranking High Five! :) Od tej pory H5 będą pojawiać się raz na miesiąc. Będziemy je robić tak jak dotychczas, czyli na zmianę. Raz ja, raz Zuzia. Nie ma takiego zapotrzebowania, by ukazywały się częściej, a paradoksalnie - niby wakacje, a czasu jakby mniej. No, to jedziemy z dzisiejszym tematem, a mianowicie...


Ranking stworzony przez: Zerra
Temat: Moje ulubione okładki książek


1. "Malowany Człowiek"
Ech, te książki Petera V. Bretta mnie prześladują. Jeszcze nie otrząsnąłem się po lekturze "Wojny w blasku dnia. Księgi II" (recenzja tutaj)... Ale cóż mam poradzić? Nie dość, że to jeden z moich ulubionych autorów, moja ulubiona saga, która zawiera jednego z moich ulubionych książkowych bohaterów... No, to jeszcze okładka bardzo mi się podoba! Czy jestem jeszcze fanem, czy już psychofanem...?




 


2. "Głową w mur"
To jedna z pierwszych książek osadzonych w takich bardziej "mhrocznych" realiach, jaką przyszło mi czytać i do dziś dzień wyczekuję na trzecią, finalną, część... Acz, Rafał W. Orkan niezbyt się do tego kwapi. Szkoda... W każdym razie. Jest to jedna z lepszych okładek, z jakimi przyszło mi się zetknąć.








3. "Kłamca"
Choć jeszcze nie czytałem "Kłamcy" Jakuba Ćwieka (hańba mi!), to już dawno bardzo spodobały mi się okładki tych książek. Co tu dużo mówić? Nie wiem czy faktycznie pasują do treści, ale naprawdę są świetnie wykonane!






 
4. "Martwe Jezioro"
W zestawieniu nie mogło zabraknąć, oczywiście, również Marcina Mortki. Zarówno "Martwe Jezioro", jak i "Druga Burza" mają według mnie bardzo oryginalne i ciekawe okładki. Może ta druga nawet i lepszą... Niby nic specjalnego, a jednak... A poza tym zapraszam do video recenzji, jeśli ktoś nie widział (tutaj).




 


5. "Grillbar Galaktyka"
Jako fan Kossakowskiej nie mogę również nie wspomnieć o jej książce  Chociaż nie... Mogę. Jednakowoż "Grillbar..." ma naprawdę ciekawą i intrygującą okładkę, która aż kusiła z półki w księgarni. A tu również video recenzja, do której zapraszam (o, tutaj).









Takież są i moje typy ulubionych okładek. Być może znalazłbym ich jeszcze kilka, choć... Ku mojemu zdziwieniu - rozglądając się po półkach, doszedłem do wniosku, że chyba łatwiej przyszłoby mi wymienić te zdecydowanie nielubiane okładki... O, i dopiero się zorientowałem, iż wszystkie powyżej wymienione są od Fabryki Słów. No, trzeba przyznać, że sporo mają właśnie okładek na wysokim poziomie, z czego byli w sumie znani :) Teraz to już różnie bywa...

A wy jakie macie swoje typy? Zapraszam do komentowania, ale także do stworzenia własnego rankingu High Five! - Moje ulubione okładki książek :)

UWAGA: Prosimy o zgłaszanie swojego udziału (wklejenie linka do swojego rankingu) w odpowiednich postach z kategorii "High Five". Czyli np. jeśli jesteście chętni na zrobienie rankingu powyższego, to zgłaszajcie linki w komentarzach poniżej ;)

Zobacz także:

20 komentarze

  1. Zrobię ranking jutro, a co do powyższych... Ciągle jestem na tym blogu kuszona Brettem i cały czas ze smutkiem uświadamiam sobie, że muszę wreszcie książkę nabyć... Co do okładek tej serii (które również ciągle przewijają mi się gdzieś w polu widzenia, czy to na blogach, czy w księgarniach) to na kolana nie powalają, ale ja i tak koniecznie muszę to przeczytać:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Demoniczny cykl dziś za mną chodzi... Byłam w bibliotece i ku mojej radości zobaczyłam "Wojnę w blasku dnia ks.1" po prostu nie mogłam nie wypożyczyć. Drugiej księgi nie widziałam, ale podobno też jest. :D Taka wielka radość na początek dnia :D
    Zgadzam się okładka pierwszej części świetna. :)
    Reszty książek podanych przez Ciebie nie czytałam, ale spodobała mi się druga okładka, nawet dokładnie nie wiem, dlaczego. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, Fabryka Słów w wielu przypadkach niszczy system. :) choć mam swoich faworytów w innych wydawnictwach.
    Jednak jedna kwestia, zauważyłeś, że smoczek z okładki 'Martwego Jeziora' przypomina trochę niektóre demony z 'Malowanego człowieka'? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój ranking http://wybranyswiathistorii.blogspot.com/2013/07/high-five-moje-ulubione-okadki-ksiazek.html

    Okładka "Malowanego" mi się podoba, a to co na talerzu to jakieś brrr... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tego co wymieniłeś, to najbardziej podoba mi się okładka "Kłamcy" i "Głową w mur". Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje zastawienie: http://dzieciemroku94.blogspot.com/2013/07/high-five-moje-ulubione-okadki-ksiazek.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  7. Za jakiś czas na pewno tez zrobię swój ranking. Nominowałam wasz blog do Liebster Award http://krainatysiacaksiag.blogspot.com/2013/07/liebster-blog-award-1.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe typy. Spodobała mi się zwłaszcza okładka "Głową w mur" - jest świetna. :)

    Link to mojego rankingu:
    http://wksiazkachukryta.blogspot.com/2013/07/high-five-moje-ulubione-okadki-ksiazek.html

    OdpowiedzUsuń
  9. I mój ranking
    http://www.stulecieliteratury.pl/2013/07/high-five-moje-ulubione-okadki.html

    a Fabryka słów miała rewelacyjne okładki, jednak nie mogę im wybaczyć tego co zrobili z okładkami do książek Jadowskiej, koszmar!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fabryka ma ładne okładki, ale najlepsza posiada Rebis. Chodzi mi przede wszystkim o ilustracje do Diuny i książek Dicka. Niesamowicie klimatyczne i pięknie się prezentują na półce.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj Zerr gusta to my mamy totalnie inne:) Moj ranking bedzie opublikowany juto pod adresem: http://wkrainieksiazek.blogspot.com/2013/07/high-five-moje-ulubione-okadki-ksiazek.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgłaszam ranking ulubionych okładek na moim blogu: recenzyjemyto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mogę go dodać gdyż ranking jest niepełny (nie został spełniony jedyny warunek) ;)

      Usuń
  13. Mój ranking:
    ttp://zaczytane-zwariowane.blogspot.com/2013/07/high-five-moje-ulubione-okadki-ksiazek.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Ranking :)
    http://ksiazki-alys.blogspot.com/2013/07/high-five-ulubione-okadki-ksiazek.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój ranking
    http://head-over-heels-with-books.blogspot.com/2013/09/high-five-6-moje-ulubione-okadki-ksiazek.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój ranking ulubionych okładek :)
    http://kolorowaksiazka.blogspot.com/2013/09/high-five-moje-ulubione-okadki-ksiazek_14.html

    OdpowiedzUsuń
  17. I jeszcze ja dodaje ranking :)
    http://ksiazki-blair.blogspot.com/2013/10/high-five-ulubione-okadki-ksiazek.html

    OdpowiedzUsuń
  18. I ja dodaję ranking :)
    http://wszystkie-ksiazki-mojego-zycia.blogspot.com/2013/11/high-five-1-moje-ulubione-okadki-ksiazek_28.html

    OdpowiedzUsuń