Liebster Blog Award #04,05,06,07,08

8/12/2013

To już kolejna nasza nominacja, a w zasadzie nominacje, bo aż 5!, do Liebster'a! Serdeczne dzięki dla blogerek z "Świat Książek", "Book Reviews", "Kraina Tysiąca Ksiąg" "MyBooks - Nasze recenzje" oraz "Dziecię mroku" Pozwolimy sobie skumulować wszystkie pytania i odpowiemy na nie razem w niniejszym poście.

„Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań, otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”

A poniżej zadane pytania oraz nasze odpowiedzi...
1. Co zainspirowało Cię do stworzenia bloga?
  • Zerr: Czytałem książki "nałogowo" już od kilku lat, a recenzowałem "anonimowo" również od jakiegoś czasu, więc po prostu w końcu postanowiłem założyć bloga. Lub może bardziej - postanowiliśmy :)
  • Zuz : W moim przypadku zdecydowanie nie było to "co", ale "kto", a był to oczywiście Zerr ;)
2. Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
  • Zerr: O rety... Nie pamiętam. Mam słabą pamięć, a jedyne co mi przychodzi do głowy to "Przypadki Robinsona Cruzoe". Więc niech będzie.
  • Zuz : Jako dziecko nie czytałam zbytnio książek, ale "Dzieci z Bullerbyn" przeczytałam całkowicie dobrowolnie i na prawdę mi się spodobała ;)
3. Której lektury szkolnej szczerze nienawidzisz?
  • Zerr: Gad demyt. Książki nie są od nienawidzenia. Książki są do czytania :) Jednakowoż nigdy nie lubiłem czytać książek, które MUSIAŁEM czytać. Zawsze miałem problemy z lekturami, a ogólnie rzecz biorąc, to tylko nieliczne udało mi się strawić w całości... Jednak tytuł żadnej, która naprawdę zalazła mi za skórę jakoś nie przychodzi mi do głowy.
  • Zuz : Nie ma książek, których bym nienawidziła, są tylko takie, które mi się nie podobały. Zdecydowanie nie podobało mi się "Ferdydurke", którego do tej pory nie ogarniam ;)
4. Uprawiasz jakiś sport?
  • Zerr: Czytanie się liczy? Ćwiczę umysł ;)
  • Zuz : Aktualnie nie.
5. Z czym wiążesz swoją przyszłość?
  • Zerr: Mam różne plany, ale skupiam się na teraźniejszości. Jeść coś trzeba. Pić również ;) No, a książki same się nie kupią!
  • Zuz : Nie mam pojęcia, nie znam przyszłości...
6. Jakie jest Twoje hobby (oprócz czytania książek)?
  • Zerr: Mam sporo zainteresowań (odsyłam do "O NAS"). Jednakowoż skupiam się właśnie na literaturze. Niestety, nie mam czasu na inne hobby ostatnimi czasy.
  • Zuz : Hmmm...jestem serialoholiczką, (nie)anonimowym żarłokiem :)
7. Jeżeli mógłbyś przenieść się w czasie, jaki byłby to okres w Twoim życiu?
  • Zerr: Raczej nie chciałbym się cofać w czasie. Wątpię, by cokolwiek dobrego z tego wynikło :P
  • Zuz : Jeśli już miałabym się cofnąć, to zapewne by coś naprawić... Ale z  książkowego/serialowego/filmowego (np. "Efekt motyla" <3) doświadczenia wiem, że cofanie się w czasie i próby zmienienia biegu historii rzadko kończą się dobrze...
8.  Jak długo siedzisz przy komputerze?
  • Zerr: A liczy się 7h dziennie w pracy? No, to do tego doliczyć można jeszcze z ok. 3 w trakcie "czasu wolnego". Przerażająco dużo... Szlag!
  • Zuz : Chyba za długo ;P
9. Jakie miejsce na świecie najchętniej byś odwiedziła/odwiedził?
  • Zerr: Hm... [odsyłam do linijki poniżej :P]
  • Zuz : Nie mam pojęcia... gdzieś gdzie jest ciepło, zielono i nie ma za dużo ludzi ;)
10. Masz swój autorytet? Jeżeli tak to podaj.
  • Zerr: Przez życie przewijało się kilka takich osób zapewne, jednakowoż raczej staram się po prostu być sobą i robić swoje.
  • Zuz : Nope.
11. Jakie jest Twoje największe marzenie?
  • Zerr: Tajemnica :)
  • Zuz : Nie mogę zdradzić, bo się nie spełni.
I kolejny zestaw pytań...
1. Jaki gatunek mogłabyś czytać cały czas?
  • Zerr: Fantastyka, fantastyka, fantastyka, trolololo! :)
  • Zuz : Nie lubię czytać przez cały czas tego samego gatunku, muszę mieć trochę odmiany :)
2. Twój ulubiony blog?
  • Zerr: Recenzjum? :P
  • Zuz : Mam wiele "ulubionych" blogów, które często odwiedzam :) Znajdziecie je w "Polecamy".
3. Od jak dawna czytasz książki?
  • Zerr: Od tak dawna, że aż nie pamiętam :)
  • Zuz : Odkąd nauczyłam się czytać, z wieloma przerwami ;)
4. Lubisz filmy na podstawie książek?
  • Zerr: Lubię. Jednakowoż wychodzę z założenia, że filmy filmami, a książki książkami.
  • Zuz : Nie, nie i jeszcze raz nie. Takie filmy oglądam tylko z czystej ciekawości i zawsze jestem zawiedziona, oczywiście jeśli wcześniej przeczytałam książkę ;)
5. Jaki kolor mają ściany w twoim pokoju?
  • Zerr: Nie mam swojego pokoju :( Do tej pory dzieliłem go z młodszym bratem, ale od kilku tygodni dzielę całe mieszkanie z Zuzią. Nasze nowe mieszkanie :) Na razie ściany w pokojach są, no powiedzmy, białe... Ale to się zapewne zmieni...
  • Zuz :  Aktualnie - jeszcze "Alpejska łąka" ;) Jak będzie dalej - nie wiem, Zerr nie chce mi powiedzieć :P  
6. Twoje największe marzenie?
  • Zerr: Dubel :)
  • Zuz : Dubel :)
7. Prowadzisz inne blogi?
  • Zerr: Kiedyś miałem jakieś tam różne różniste... Teraz mam tylko Recenzjum, ale planuję coś jeszcze (to tajemnica!). Poza tym w wersji "blogowej" prowadzę też swoje portfolio.
  • Zuz : Coś tam by się znalazło, ale nie systematycznie.
8. Twój ulubiony autor?
  • Zerr: Hmm... Nie dam rady na to odpowiedzieć. Czytuję zbyt wielu świetnych autorów :) Kto tu zagląda, to zapewne zna kilku z nich.
  • Zuz : Zdecydowanie Lauren Oliver
9. Gdyby Twoim mężem/żoną mógłby zostać bohater literacki to kto by nim był?
  • Zerr: Nie odpowiedziałbym na to lepiej, niż zrobiła to Zuzia poniżej. Och <3
  • Zuz : Już mam jednego kandydata, co prawda nie takiego literackiego, ale takiego, z którym każdego dnia dopisujemy nowe strony do naszej wspólnej książki zwanej "życie".
10. Jak według ciebie wyglądałby świat bez książek?
  • Zerr: Krach! Bum! Jebut! Badabum! Trach... Koniec.
  • Zuz : Boje się o tym myśleć... wystarczy spojrzeń na część nowego pokolenia, która chyba nawet nie wie o istnieniu książek :P
11. Wolisz twarde czy miękkie okładki?
  • Zerr: Miękkie, bo mam ich zdecydowaną większość. Poza tym są bardziej "ekonomiczne" ;)
  • Zuz : Miękkie! Lepiej się do nich przytula ;)
Następny zestaw pytań...

1.Kiedy bardziej lubisz czytać: w dzień czy w nocy?
  • Zerr: W nocy, ale niestety czytuję tylko rano i po południu. Innymi słowy - w drodze do i z pracy. Więcej czasu niestety na czytanie nie znajduję... Jest masa innych rzeczy do zrobienia...
  • Zuz : Każda pora na czytanie jest dobra :) Ale chyba wolę czytać w nocy :)
2. Ograniczasz się do jakiegoś konkretnego gatunku literatury czy czytasz wszystko?
  • Zerr: Fantastyka, fantastyka, fantastyka... Trolololo :) Ale tak poważnie, to - niektórzy nie zdają sobie z tego sprawy - w tym mieści się sporo podgatunków :) Ale lubię czasem przeczytać coś innego.
  • Zuz : Czytuję wszystkiego po trochu :)
3. Lubisz książki Stephena Kinga?
  • Zerr: Stephana? (*poprawione pytanie) Znam tylko Stephena Kinga :) Ja natomiast jestem większym zwolennikiem Mastertona. Po prostu nie miałem zbytniej styczności z Kingiem, a tego drugiego autora mam przeczytanych sporo książek.
  • Zuz : Niestety nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z jego twórczością...
4. Jakiego pisarza podziwiasz i za co?
  • Zerr: Podziwiam wszystkich, że udało im się wymyślić, napisać i wydać książkę. A to czy dana lektura jest udana, czy też nie... To już zupełnie inna kwestia :)
  • Zuz : Nie potrafię podać jednego konkretnego... Ogólnie podziwiam (niektórych) pisarzy za to, że potrafią stworzyć tak niesamowite historie :) A także za to, że po prostu napisali książkę :)
5.Wolisz czytać cienkie książki czy takie mocno grube?
  • Zerr: Nie ma reguły. Jak coś jest ciekawe, to mogę czytać i tysiące stron. Ot, saga "Pieśni Lodu i Ognia", "Władca Pierścieni"...
  • Zuz : Ani takie, ani takie... Te cienkie zdecydowanie za szybko się kończą, akcja przeważnie strasznie w nich pędzi i nagle BUMMM - koniec. Mocno grube książki są za ciężkie dla moich nadgarstków więc muszę przerywać czytanie ciągle... a poza tym uważam, że bardzo łatwo je zniszczyć. Najlepsze dla mnie są książki 300-400 stronnicowe :)
6.Masz jakieś hobby?
  • Zerr: Odpowiadałem na podobne pytanie gdzieś tam powyżej ;)
  • Zuz : Tak jak już pisałam - uwielbiam jeść i oglądać seriale :) Poza tym bardzo lubię spacerować (głównie z moim psem) i odkrywać nowe miejsca (z Zerrem), ale niekoniecznie się w nich gubić ;)
7.Czy lubisz pisać własne opowiadania?
  • Zerr: Kilka mam napisanych. Zacząłem również pisać kilka (nazwijmy to...) "książek", ale jakoś nigdy nic z tego nie wyszło. Brak mi chęci, czasu. Pomysłów mam natomiast aż za dużo, więc co rusz do głowy wpada mi coś nowego... Od kilku lat natomiast mocno "siedzę" w jednym takim pomyśle i po trochu dokładam do tego kolejne cegiełki. Co z tego wyjdzie? Zobaczymy :)
  • Zuz : Nie ciągnie mnie do tego... Napisałam w życiu tylko jedno opowiadanie i to tylko dlatego, że chciałam wygrać książkę ;) (no i wygrałam ];>) Nie mam do tego talentu i cierpliwości, a o pomysłach już nie wspomnę...
8. Ile około stron dziennie czytasz?
  • Zerr: Och, różnie. Czasem niemal nic, a czasem np. 300. Nie ma reguły. Zależy czy mam czas, możliwości i chęci...
  • Zuz : Różnie to bywa, przeważnie nie za wiele.. ok 200/250 stron :)
9. Masz jakieś fobie?
  • Zerr: Nope :)
  • Zuz : Panicznie boję się pająków! Brrr... i niektórych innych owadów też :(
10. Wolisz książki wypożyczone z biblioteki czy kupione?
  • Zerr: Nie wypożyczam. Muszę mieć swoje. Inaczej nie ma mowy o czytaniu! Brr...
  • Zuz : Zdecydowanie wole własne :)
11. Ile książek miesięcznie kupujesz?
  • Zerr: Różnie to bywa. Ilość potrafi wahać się od 0 do nawet kilkunastu...
  • Zuz : Nie kupuję książek :)   
Jeszcze jeden zestaw pytań...
1. Czy od razu chciałaś/eś założyć bloga książkami? Może wcześniej miałaś/eś jakiś blog? 
  • Zerr: Miałem kilka różnych różnistych... Natomiast to jest pierwszy dot. literatury, choć recenzje pisałem jeszcze przed jego powstaniem :)
  • Zuz : To mój pierwszy "książkowy blog" :) Wcześniej miałam wiele innych o przeróżnej tematyce :)
2. Jaka jest Twoja najmilej wspominana lektura szkolna?
  • Zerr: Nie mam pojęcia... W gimnazjum strasznie czekałem na moment, gdy będziemy czytać "Hobbita", ale nie wyrobiliśmy się w czasie i finalnie się nie udało. A była to chyba jedyna lektura szkolna, którą naprawdę chciałem przeczytać... No, ale cóż. Później i tak to sobie nadrobiłem sam. Na własny rachunek ;)
  • Zuz : Myślę, że "Pies, który jeździł koleją" lub "Mały Książę"
3. Jakiego gatunku książki najchętniej słuchasz, a jakiego najbardziej niechętnie?
  • Zerr: Niemal wcale nie słucham audiobooków. Jakoś nie mogę się skupić, albo głos lektora doprowadza mnie do szału...
  • Zuz : Bardzo rzadko słucham audiobooków, więc nie mam jeszcze wyrobionego zdania na ten temat :)
4. Czy swoją przyszłość wiążesz z literaturą? 
  • Zerr: Nie mam nic do dodania. Wszystko poniżej napisała Zuzia :)
  • Zuz : Chciałabym, ale nie wiem jak to wyjdzie :) Może kiedyś razem z Zerrem założymy wydawnictwo ;)  
5. Jakim chciałbyś/chciałabyś być zwierzęciem?
  • Zerr: Nie wiem czy się liczy jako "zwierzę"... Smok. Z chęcią zostałbym smokiem i mam wrażenie, że gdzieś już na takie samo pytanie odpowiadałem :P
  • Zuz : Kurcze... ciężkie pytanie, gdyż w naszych czasach praktycznie nie szanuje się zwierząt... Ale jakbyśmy żyli w jakimś lepszym, alternatywnym świecie to chciałabym być hmm... orłem :D i latać po niebie :)
6. Jakiego gatunku muzyki słuchasz?
  • Zerr: Cięższe brzmienia, ale nie za ciężkie. Kiedyś słuchałem dużo, a teraz niemal wcale. Ot, czasem włączę sobie ścieżkę dźwiękową z jakiegoś filmu albo odpalę radio.
  • Zuz : Słucham wszystkiego po trochu :)  
7. Co najbardziej lubisz jeść na śniadanie?
  • Zerr: Jajecznicę :P
  • Zuz : Przeważnie nie jadam śniadań, ale jak już to... jajka na miękko :D
8. Czy jest jakaś potrawa, której bardzo nie lubisz?
  • Zerr: Oj, znalazłoby się ich sporo. Generalnie - nie przepadam za zupami, choć kilka z nich lubię.
  • Zuz : Jestem prawie wszystkożerna (poza produktami mlecznymi;p), ale po prostu nienawidzę obiadów na słodko! grrr...
9. Jaki bohater literacki bądź filmowy jest do ciebie najbardziej podobny z wyglądu?
  • Zerr: No way... Nie mam pojęcia :D
  • Zuz : Nie mam bladego pojęcia :) Może ktoś mi podpowie?:)  
10. Jaki bohater literacki bądź filmowy jest do ciebie najbardziej podobny z charakteru?
  • Zerr: Hm... Większość takich "mhrocznych" samotników, jak np. Daimon Frey, czy Geralt z Rivii :P Jestem "mhroczny"! :D
  • Zuz : Niestety, tak jak przy poprzednim pytaniu - nie mam pojęcia :(
11. Jakiej książki nigdy nie skończyłeś czytać?
  • Zerr: A cykle się liczą? Do skończenia "Harrego Pottera" pozostały mi jeszcze dwa ostatnie tomy i nie mam pojęcia czy kiedykolwiek jeszcze mi się uda je przeczytać, choć mam je na półce :P A jeśli chodzi o książki, to zapewne większość lektur szkolnych. Ha :D
  • Zuz : Staram się kończyć wszystkie książki, które zaczynam ale niestety w dwóch przypadkach jeszcze mi się nie udało... Napoczęłam "Intruza" i "Dni krwi i światła gwiazd". 
Ostatni zestaw pytań...

1. Jak często zmieniasz szablon bloga?
  • Zerr: Odyłam do linijki poniższej :P
  • Zuz : Robimy to bardzo rzadko, w ciągu roku nasz blog przeszedł około 3 "przemian".
2. Jest apokalipsa zombie, a to co leży po Twojej lewej stronie będzie Twoją bronią. Co to takiego?
  • Zerr: Telefon? Szkoda, że to nie Nokia... :|
  • Zuz : Bambus... serio xd
3. Powieść historyczna czy sf?
  • Zerr: SyFy :]
  • Zuz : Sci-Fi
4. Na premierę jakiego tytułu czekasz z utęsknieniem?
  • Zerr: Kontynuacja "Demonicznego cyklu" Petera V. Bretta!
  • Zuz : Hmm... z utęsknieniem czekam na premierę "W pierścieniu ognia" :D Jednak jeśli chodzi o książki to wypatruję "Dziedzictwo", "Wszechświaty", "Miliony Słońc", "Przez bezmiar nocy", "Piąta fala", "The Lying Game"... ;)
5. Ulubione wydawnictwo to?
  • Zerr: Jeśli chodzi o wydawane przez nich książki? No to nie mam jednego... Kiedyś głównie czytałem Fabrykę Słów, ale teraz również często sięgam po SQN, Zysk i S-ka, Galerię Książki...
  • Zuz : Są to w zasadzie trzy wydawnictwa - Otwarte, Egmont i Grupa Publicat :) Ich książki królują na moich półkach :)
6. Jesteś punktualna/y?
  • Zerr: Tak, to moje przekleństwo. Zawszę muszę czekać na Zuzię :|
  • Zuz : Niestety, prawie zawsze się spóźniam... :(
7. Co gorsze - techno, czy disco polo?
  • Zerr: Techno, techno, techno! Umc, umc, umc! xD
  • Zuz : Zdecydowanie techno... brr...
8. Czy do czytanej książki dobierasz sobie pasującą do jej klimatu muzykę?
  • Zerr: Generalnie prawie nigdy nie słucham muzyki podczas czytania :) A jak już, to lubię posłuchać jakiejś klimatycznej ścieżki dźwiękowej.
  • Zuz : Nie czytam przy muzyce.
9. Pamiętasz swoje sny?
  • Zerr: Ja chyba w ogóle nie miewam snów :( Chlip...
  • Zuz : Przeważnie tak :D
10. Umiesz pływać?
  • Zerr: Ekhem... Następne pytanie, proszę!
  • Zuz : Oczywiście :) 
11. Co lepsze w upalną pogodę - lody czy chłodne napoje?
  • Zerr: Jedno i drugie :P Nie ma, że lepsze!
  • Zuz : Chłodne napoje, ponieważ lody są za słodkie i nie gaszą pragnienia :P

Tak nas wymęczyły te pytania, że pozwólcie, że tym razem odpuścimy sobie wymyślanie własnych i nominowanie innych blogów. Po prostu nie damy rady :P Mamy jednak nadzieję, że nasze odpowiedzi były ciekawe :)

Zobacz także:

6 komentarze

  1. aaale nominacji - gratuluję! ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może i bambusem się Zuzia obroni... POWODZENIA :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile pytań! To pytanie o broń przeciwko zombie najlepsze (zarówno samo pytanie, jak i wasze odpowiedzi). ;) Fajnie się o was czytało, dobrani jesteście!
    Pozostaje jedynie czekać na wasze wydawnictwo. :)

    OdpowiedzUsuń