Zapowiedzi gier planszowych: Egmont - maj/październik 2014

4/21/2014

Szaolin Panda: maj 2014

Gracze są adeptami staropandzkiej szkoły szaolin, której mistrzowie trenują sztuki walki i zachowanie równowagi między siłami ping i pang. Gracze wysyłają do rywalizacji swoje pandy i starają się zebrać jak najmniej karnych punktów. Na kartach wykorzystano 50 unikatowych ilustracji przedstawiających zabawne pandy. Reguły stworzone przez samego Reinera Knizię, mimo swej prostoty, zapewniają graczom mnóstwo taktycznego myślenia i ciągłą interakcję z innymi graczami. O zwycięstwie zadecyduje dobre planowanie swoich zagrań, obserwacja poczynań rywali i umiejętność zaryzykowania we właściwym momencie.

Liczba graczy: 3-5 osób
Wiek graczy: 8-108
Autor: Reiner Knizia


Goool!: maj 2014

Gracze są trenerami drużyn piłkarskich i rozgrywają emocjonujący mecz. Wygra zespół, który zdobędzie więcej goli w określonym czasie. Gracze przemieszczają piłkarzy po boisku, podają piłkę i strzelają bramki.  Oprócz konstruowania efektownych akcji, w grze bardzo ważna jest obrona i przeszkadzanie przeciwnikowi. „Goool!” to jedna z najlepszych futbolowych gier planszowych. Ma proste zasady i doskonale oddaje emocje prawdziwego meczu. Gra została wydana w dwóch wersjach kolorystycznych (piłkarze żółci i czerwoni oraz niebiescy i pomarańczowi).

Liczba graczy: 2 osoby
Wiek graczy: 6-106
Autor: Corné van Moorsel



Kosmiczni Piraci: czerwiec 2014

Celem gry jest zdobycie cennych pozaziemskich skarbów. Gracze zarządzają swoimi zespołami poszukiwawczymi − przedstawionymi na kartach o różnej sile. Wysyłają swoich badaczy na planety, starając się zdobyć przewagę nad rywalami. Muszą jednocześnie uważać na kosmiczne teleporty oraz potężny statek kosmitów, którego piracka załoga chce zagarnąć najcenniejsze skarby. Gra ma bardzo proste reguły, między graczami cały czas następuje interakcja, a o zwycięstwie decyduje taktyka i umiejętność przewidywania zagrań rywali. Karty zostały ozdobione pięknymi grafikami.

Liczba graczy: 3-5 osób
Wiek graczy: 8-108
Autor: Reiner Knizia


Mumia: lipiec 2014

Gracze wyruszają na wyprawę po skarby ukryte w egipskich piramidach. Poruszają swoimi odkrywcami po planszy złożonej z kafelków. Starają się zdobyć kafelki z cennymi skarbami (punkty dodatnie) i uniknąć starożytnych pułapek, wielkich pająków, szkieletów czy rabusiów (punkty ujemne). Stworzona przez mistrzów gatunku, Wolfganga Kramera i Michaela Kieslinga, gra zdobyła na całym świecie wiele prestiżowych nagród i doczekała się kilku dodatków. Polska edycja gry zyskała nową, atrakcyjną szatę graficzną i jest uzupełniona o najciekawsze dodatki. To idealna gra rodzinna, w której o zwycięstwie decyduje dobre planowanie, ale i trochę szczęścia. Młodsi i początkujący gracze mogą korzystać z reguł podstawowych, bardziej doświadczeni – z dodatków wzbogacających rozgrywkę.

Liczba graczy: 2-6 osób
Wiek graczy: 8-108
Autor: Michael Kiesling, Wolfgang Kramer


Pędzące Jeże. Kolec w kolec: wrzesień 2014

Celem gry jest doprowadzenie jednego z jeży do jego ulubionej przekąski. Gracze mają do dyspozycji specjalne karty, za pomocą których przemieszczają jeże po trasie wyścigu. Gracze przesuwają wszystkie jeże, jednocześnie decydując, jakie karty pozostawią sobie „na ręce”. Wygrywa osoba, która na koniec  ma w ręku najwięcej kart w kolorze zwycięskiego jeża. Ponieważ żaden z graczy nie wie, na jaki kolor jeża stawiają w danej rundzie przeciwnicy, emocje trwają aż do rozstrzygnięcia! O zwycięstwie decyduje dobra taktyka i umiejętność blefowania. Gra spodoba się wszystkim miłośnikom „Pędzących żółwi”.

Liczba graczy: 3-5 osób
Wiek graczy: 6-106
Autor: Reiner Knizia


Asteriks i spółka: październik 2014

To jedna z najlepszych gier pamięciowych, z bardzo ciekawymi, nowatorskimi regułami. Jest dynamiczna, a rozgrywka wzbudza i emocje, i śmiech. Świetnie sprawdzi się na imprezie dla dzieci, ale także w czasie  spotkania starszych graczy. Gracze wykładają kolejne karty z jednej z siedmiu kategorii (np. zwierzęta, broń, mieszkańcy wioski Galów) i muszą zapamiętać ich położenie. Nowe karty cały czas pojawiają się na stole, a niektóre są zabierane – układ kart zmienia się dynamicznie. W grze wykorzystano grafiki z bestsellerowej serii komiksowej „Asteriks”.

Liczba graczy: 2-8 osób
Wiek graczy: 6-106
Autor: Reiner Knizia



Apacze i Komancze
: październik 2014

Gracze są wodzami indiańskich plemion, które walczą ze sobą o dominację na prerii. Będą zdobywać cenne zasoby, które pozwolą im na budowę nowych tipi oraz czółen i umożliwią dalszą ekspansję. Wygra gracz, którego szczep zdobędzie terytoria dostarczające najwięcej bizonów, łososi i indyków. „Apacze i Komancze” to gra strategiczna wymagająca planowania i zarządzania zasobami. Nieustanna rywalizacja z innymi graczami o  najmniejszy nawet fragment terytorium sprawia, że w każdym momencie gry trzeba bardzo uważnie dysponować swoimi indiańskimi wojownikami i przewidywać posunięcia rywali.

Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek graczy: 10-110
Autor: Michael Kiesling, Wolfgang Kramer


Zobacz także:

0 komentarze