High Five! - Książki, które chcę dostać pod choinkę!

12/10/2013


HIGH FIVE! to akcja, w związku z którą na blogu pojawiać się będą rankingi ulubionych, najlepszych, najbardziej interesujących, bądź najgorszych książek, filmów, gier, postaci, itp...  Dzięki temu zarówno czytelnicy mogą poznać bliżej blogerów, jak i blogerzy czytelników, jeśli ci będą chętni na podzielenie się swoimi przemyśleniami i opiniami. 

Jeśli chcesz przyłączyć się do akcji - nic prostszego! Zgłoś swój udział Pod tym postem - w komentarzu, skopiuj powyższy tekst oraz grafikę wraz z podlinkowaniem do podstrony z rankingiem i utwórz na swoim blogu własny HIGH FIVE! :)

Ho ho ho! Święta tuż tuż, zatem wypadałoby napisać jakiś list do Mikołaja! Czyż nie? A zatem... Zapraszam do mojego rankingu książek, które chcę dostać pod choinkę! I zachęcam do stworzenia własnej listy :)

Ranking stworzony przez: Zerra
Temat: Książki, które chcę dostać pod choinkę

Sezon Burz - Andrzej Sapkowski

Niestety nie udało mi się uzbierać na jakikolwiek nowy nabytek książkowy, a ten tytuł jest na pewno "must have" dla wieloletniego fana AS'a. Czytałem już opinie, więc wiem na co się przygotować, że to nie to samo, itd... Niemniej jednak. No kurde! Wszyscy już czytali, tylko ja taki do tyłu...





Gniew króla - Fiona McIntosh

Jest to sprawa oczywista, że przeczytawszy dwa pierwsze tomy, chciałbym poznać i trzeci - który jest zwieńczeniem historii. Walka o władzę, magia i intrygi! Ale dlaczego na okładce jest kobieta przy tytule "Gniew króla"?






Tancerze Burzy - Jay Kristoff

Ta książka zaintrygowała mnie już samą oprawą, jednak do tej pory nie miałem jeszcze okazji jej zdobyć. Wewnątrz musi być jeszcze lepiej! Samurajowie, Japonia, steampunk, demony? Na pewno muszę to kiedyś dostać w swoje łapska!






Czarnoksiężnik z Archipelagu - Ursula K. Le Guin

Pierwszy tom cyklu "Ziemiomorze", który powszechnie uważany jest za arcydzieło literatury... A ja nie czytałem jeszcze żadnej książki tej autorki. Nie wiem czy wstyd, czy też nie. W każdym razie z chęcią bym sprawdził czy faktycznie takie wspaniałe.





Nacja - Terry Pratchett

Nie należę do licznych fanatyków tego autora. Mało tego - niezbyt podzielam zachwyt jego twórczością, ale też niezbyt ją znam. Moje pierwsze podejście do jego książek skończyło się w 1/5 lektury, natomiast przy drugim z bólem doszedłem do ok. 80%. Strasznie mnie to nuży. Po zaznajomieniu się z wszelakimi recenzjami, uznałem jednak, że "Nacja" mogłaby być interesującą książką.




Co sądzicie o moim liście do Mikołaja? Myślicie, że - skoro byłem grzeczny w tym roku - to coś mi przyniesie? Mam nadzieję, że tak :) A co wy chcielibyście dostać? Zróbcie swój ranking i podeślijcie go do nas!

Zobacz także:

25 komentarze

  1. Pierwszy tom "Ziemiomorza" mam na zbyciu. Machnią? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze rozumuję, że chodzi o wymianę? :P Ja niestety chyba nie bardzo mam cokolwiek na wymianę :|

      Usuń
    2. Może być sprzedaż ^^ Za 15 z przesyłką

      Usuń
    3. Dlatego napisałem list do Mikołaja, że nie stać mnie niestety nawet na pół książki :P Dzięki za dobre chęci, ale nie da rady :(

      Usuń
  2. Życzę tego, żeby Mikołaj spełnił prośbę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzymam kciuki, aby Mikołaj usłyszał Twoje prośby! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mnie z tego najbardziej interesuje "gniew króla" (mam już poprzednie części) i "tancerze burzy" (z tego samego powodu co ty ;p)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę powodzenia w zasileniu swojej biblioteczki tymi książkami :)

      Usuń
  5. "Sezon burz' widziałam u brata, a 'Czarnoksiężnika z Archipelagu' zaczełam kiedyś czytac, ale musze koniecznie do niego teraz wrócić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zestawienie raczej nie w moim stylu, ale życzę aby wkrótce wszystkie wyżej wymienione książki znalazły się w twojej biblioteczce ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgłaszam się :)
    Za chwilę sporządzę swój "list do Mikołaja" :)
    http://zlota-ksiega.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pytanie, odnośnie rankingu. Czy tematy rankingów muszą być takie, jak u Ciebie na blogu, czy mogą być inne? :)

      Usuń
    2. Hej :)
      Pozwolę sobie wypowiedzieć się za Zerra :)
      Zabawa polega na stworzeniu własnego zestawienia korzystając z tematów, które już wystąpiły w High Five :)
      Listę tematów znajdziesz tutaj: http://www.recenzjum.pl/p/high-five_17.html

      Jesteśmy otwarci na propozycję dotyczące nowych tematów :)

      Pozdrawiam,
      Zuz

      Usuń
  8. Świetne zestawienie. Ziemiomorze mam już prawie za sobą - zresztą rewelacyjny cykl. Zgłaszam się, a swój ranking już sporządziłam - http://magica-mundi.blogspot.com/2013/12/high-five-ksiazki-ktore-chce-dostac-pod.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Serię Fiony McIntosh mam wp lanach, które już się prawie kiedyś ziściły, ale nie wyszło... LeGuin też bym poczytała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu jest moje zestawienie: http://dzieciemroku94.blogspot.com/2013/12/high-five-ksiazki-ktore-chciaabym.html

      Usuń
  10. Ja również zrobiłam listę :)
    http://ksiazki-blair.blogspot.com/2013/12/high-five-ksiazki-ktore-chce-dostac-pod.html

    OdpowiedzUsuń
  11. I ja stworzyłam swój ranking. :)
    http://wksiazkachukryta.blogspot.com/2013/12/swiateczne-high-five-czyli-ksiazki.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym zgłosić mały błąd w podlinkowaniu mojego bloga przy spisie uczestników ostatniego rankingu "Książki, które chcę dostać pod choinkę". Przy blogu - Zajrzyj do świata Magii i -Dziecię mroku recenzuje jest ten sam link, otwiera się ten sam blog, tymczasem przy tym pierwszym powinien wyskakiwać adres (http://magica-mundi.blogspot.com/2013/12/high-five-ksiazki-ktore-chce-dostac-pod.html) . Taka mała uwaga. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za uwagę :) Coś mi się musiało pomylić przy kopiowaniu :( Już poprawiam :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. zgłaszam się!
    http://secretofbooks.blogspot.com/2013/12/high-five-1-ksiazki-ktore-chciaabym.html

    OdpowiedzUsuń