Nowy, cyfrowy rozdział w historii gier planszowych!

22 sierpnia

W ostatnich dniach na półki sklepowe trafiła gra „ROAR! Łap potwora” wydawnictwa Trefl, której fabuła opiera się na pościgu grupy szalonych naukowców za potworami, które uciekły z ich laboratorium aby pozwiedzać okoliczne miasteczko. Twórcy gry, w oryginalny sposób, wykorzystali w niej nowatorskie rozwiązanie AR (Augmented Reality – rzeczywistość rozszerzona). Dzięki temu udało się połączyć zalety klasycznej gry planszowej z możliwościami jakie oferują urządzenia mobilne.

Gracz wcielający się w rolę potwora dostaje do dyspozycji urządzenie mobilne (tablet lub smartfon), dzięki któremu jako jedyny z graczy zna jego położenie (widzi na ekranie trójwymiarowy, animowany model potwora na tle planszy) oraz może w tajemnicy przed pozostałymi poruszać się po miasteczku. Jego celem jest odwiedzenie określonych w misji miejsc na planszy, unikając przy tym złapania. Pozostałym graczom przypada rola naukowców tworzących grupę poszukiwawczo-pościgową, których pionki poruszają się po planszy w konwencjonalny sposób.


Do zlokalizowania potwora badacze wykorzystywać będą dźwiękowe wskazówki, co jest kolejnym elementem gry wyróżniającym ją spośród innych tytułów. Naukowcy, aby złapać potwora, muszą dokładnie wysłuchać dźwięków wydobywających się z tabletu lub smartfona, które wskazują w którym miejscu planszy aktualnie się znajduje. Samo namierzenie potwora nie daje jednak gwarancji powodzenia misji. Ważna jest także współpraca graczy wcielających się w rolę naukowców. Uciekający potwór porusza się bowiem szybciej od ściągających, co wymusza na nich wspólne planowane posunięć tak, aby odciąć monstrum potencjalne drogi ucieczki. Dodatkowym urozmaiceniem rozgrywki są zdolności specjalne postaci. Dysponują nimi zarówno potwory, jak i naukowcy.

Grafiki na planszy oraz sylwetki postaci zostały stworzone przez utalentowanego ilustratora – Tomasz Larka i powinny przypaść do gustu tak młodym graczom, jak i tym trochę starszym. Gra „ROAR! Łap potwora” przeznaczona jest dla 2 do 4 graczy, w wieku od 7 do 77 lat. Szybka rozgrywka sprawia, że doskonale nada się na spotkanie z przyjaciółmi lub rodziną. Miłośnicy gier planszowych docenią jej nowatorstwo, zaś fani urządzeń mobilnych dostaną możliwość nietypowego wykorzystania ich ulubionych gadżetów.

Tablety i smartfony co rusz zmieniają nasze codzienne życie. Wpływają na to w jaki sposób komunikujemy się, jak robimy zakupy, zdobywamy i dzielimy się informacjami, spędzamy wolny czas. Z dnia na dzień zdobywają nowe terytoria, które już nigdy nie będą takie jak przedtem. Jak bardzo zmienią oblicze gier planszowych, trudno przewidzieć. Pewne jest, że możemy w najbliższym czasie spodziewać się premier kolejnych tytułów łączących „analogowe” planszówki z urządzeniami cyfrowymi, a granica pomiędzy tradycyjnymi grami planszowymi a komputerowymi będzie coraz mniej wyraźna.

http://www.trefl.com/ 

Zobacz także:

0 comments

Łączna liczba wyświetleń