Liebster Award #02

4/08/2013

Jakiś czas temu nasz blog został nominowany do Liebster Blog i Zuz odpowiadała na zadane pytania. Tym razem dostaliśmy nominację do Liebster Award od Carvel, za którą bardzo dziękujemy! :) Nie będzie łatwo, ale postaramy się we dwójkę odpowiedzieć na zadane nam pytania. Jedziemy!

Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który cię nominował.

A poniżej pytania wraz z naszymi odpowiedziami:


1. Ile czasu dziennie poświęcasz swojemu blogowi?
  • Zerr: No i już na wstępie niełatwe pytanie... Blogowi tak naprawdę poświęcam każdą wolną chwilę. Nie. Tak naprawdę każdą chwilę, bo pojęcie "wolna chwila" u mnie nie istnieje (prowadzę kilka fanpage'ów, pisuję, rysuję, wymyślam przeróżne rzeczy, udzielam się w różnych miejscach, współtworzę telewizję internetową oraz czasopismo). Cały czas mam jednak otwartą przeglądarkę, skrzynkę pocztową i sprawdzam czy aby ktoś nowy do nas nie zajrzał, skomentował lub napisał maila - a zdarza się to dosyć często, ku mojej radości :) Czyli, hmmm - będąc szczerym, to niemal każdy dzień poświęcam blogowi. Zaglądam także do innych, czytam co ciekawego napisali, ostatnio także coraz częściej zdarza mi się zostawić gdzieś jakiś komentarz...
  • Zuz: Tak jak w przypadku Zerra, blogowi poświęcam dużo czasu, choć on zdecydowanie więcej :P Oczywiście, jest to pierwsza strona, którą odpalam po włączeniu przeglądarki (przed fb!), ale wcale nie jestem uzależniona... Tylko czasem lubię sobie poodświeżać...
2. Oglądasz jakieś seriale? Jeśli tak, to jakie?
  • Zerr: Niestety, ostatnimi czasy mój komputer nie pozwalał mi nawet na obejrzenie kilku minut jakiegokolwiek filmu... Na szczęście już niebawem się to zmieni, gdyż zakupiłem nowego laptopa :) Trzeba było w końcu to zrobić, ponieważ od kilku miesięcy nie mogłem robić praktycznie nic, poza przeglądaniem internetu i pisaniem - co jest bardzo dużym utrudnieniem z uwagi na to, czym się zajmuję. Wspomnę więc o serialach, które oglądałem jakiś czas temu, a które albo się skończyły, albo nie mogłem ich niestety oglądać (będę jednak nadrabiać!), albo czekam na kontynuację. Przede wszystkim "Gra o tron", "Przygody Merlina", "Arrow", "Spartakus", no i nie wiem :P Ostatnio oglądałem "Stargate" (po raz enty - wszystkie serie i odcinki! :)), "Rodzina Soprano" (po raz pierwszy:)) oraz "Prison Break" (po raz drugi w całości:)). Poza tym zdarzy mi się, strasznie rzadko, obejrzeć jakiś serial w telewizji (głównie te komediowe, zagraniczne) - ale telewizję oglądam może raz na kilka tygodni... Szkoda czasu.
  • Zuz: Seriale?! Jestem zdecydowanie serialoholiczką.... Oglądam ich strasznie dużo! Nie wiem jak znajduję na to czas, ale... robię to ];> Moje ulubione, to Glee (bo uwielbiam Rachel!), Revenge, The Vampire Diaries, Arrow, 90210, Gra o tron, Nikita, Once upon a time, Switched at birth, Pretty Little Liars, The Lying Game (dajcie mi nowe odcinki!), Awkward, Teen Wolf... Ubolewam też nad tymi, które się już skończyły, choć wiem, że niektórych z nich nie było sensu przedłużać - Gossip girl, Desperate Housewives, Greek, Nine lives of Chloe King, The Secret Circle... Moja lista mogłaby się jeszcze ciągnąc i ciągnąć... ;) 
3. Czy często wzruszasz się, czytając książki lub oglądając filmy?
  • Zerr: Chłopaki nie płaczą :] Tak całkiem szczerze - to zdarzają mi się momenty ekscytacji, napięcia, itd... Jednakowoż wzruszenie zdarza się na tyle rzadko, że nawet nie potrafię sobie przypomnieć takiego momentu... Serio. 
  • Zuz: Rzadko, prawie nigdy. Wiem, co mnie wzrusza i omijam to :) Nie potrafię oglądać filmów, czy czytać książek w stylu "Marley i ja". Uwielbiam ten film, jednak oglądam go zawsze do momentu przeprowadzki bohaterów...
4. Gdybyś mógłbyś/mogłabyś być zwierzęciem, wybrałbyś/wybrałabyś...?
  • Zerr: Może pójdę nieco na około, ale zwierzęciem być bym nie chciał. Chyba, że smok, to według kogoś zwierzę. Według mnie, to po prostu wspaniała, mityczna, mądra oraz bardzo tajemnicza istota. Od zawsze uwielbiam te stworzenia i jeśli zabieram się za rysowanie, to zawsze zaplącze się tam jakaś podobizna smoka właśnie :) Ziać ogniem na prawo i lewo, szybować w przestworzach, wylegiwać się całymi dniami na górze złota, przegryźć od czasu do czasu owieczkę jakąś... Cudowne życie! No, a tak całkiem serio - to po prostu smoki są dla mnie istotami niesamowicie magicznymi, coś mnie w nich strasznie intryguje. Na każdego przedstawiciela tego gatunku, który pojawia się w jakimś filmie patrzę z nieskrywaną przyjemnością. Uwielbiam :)
  •  Zuz: Nie chciałabym być żadnym ze zwierząt. Choć czasem, przez poczynania niektórych ludzi, aż wstyd być człowiekiem.
5. Zakładając, że istnieje reinkarnacja... Kim byłeś/byłaś w poprzednim życiu?
  • Zerr: Być może faktycznie istnieje coś takiego, jak reinkarnacja, a być może i nie. Nie mnie to oceniać :) Jeśli tak jest, to być może byłem kiedyś jakimś znanym pisarzem lub gwiazdą rocka, a może sławnym aktorem hollywoodzkim lub też podziwianym artystą? :) Od małego brzdąca miewałem przeróżne marzenia na przyszłość, a te wymienione były chyba najmocniejsze, tak więc może kryje się w tym jakieś ziarno prawdy. Dziś pozostało mi jeszcze marzenie o zostaniu pisarzem i byciu zauważonym jako rysownik/grafik. Niekoniecznie sławny, ale od czasu do czasu zdarzy mi się skrobnąć jakąś prozę (choć niestety rzadko miewam na to czas) i narysować coś ciekawego (przynajmniej w moim mniemaniu). Chciałbym coś kiedyś w tym kierunku osiągnąć, a być może w poprzednim życiu mi się to właśnie udało :)
  • Zuz: Przecież istnieje ;) Niecodzienne pytanie... Nie wiem kim byłam w poprzednim w cieleniu, jednak wyczuwam, że była ze mnie kiedyś niezła szelma ;)
6. Na jaką premierę książkową i filmową tego roku czekasz?
  • Zerr: Szczerze powiedziawszy, to nie orientuję się za bardzo na tej płaszczyźnie. Jeśli chodzi o filmy, to zazwyczaj nadrabiam po prostu zaległości i oglądam te starsze, których nie miałem jeszcze okazji widzieć. Czasami wybierzemy się z Zuz na jakąś premierę do kina, ale zbytnio na nic nie wyczekuję w tym roku. No dobra, być może na Iron Mana 3 - ale poza tym, hmm? Nie wiem nawet co, gdzie i kiedy będą wypuszczać :D Jeśli chodzi natomiast o książki, to sytuacja tu się zbytnio nie różni (również nadrabiam zaległości)... Nie mogę się doczekać przede wszystkim, aż w końcu przeczytam najnowszą książkę Petera V. Bretta (jednego z moich ulubionych pisarzy) - "Wojna w blasku dnia" oraz "Listy lorda Bathursta" - Marcina Mortki (również ulubiony!). Co jeszcze? Nie wiem, naprawdę nie wiem. O premierach zazwyczaj dowiaduję się od samych wydawnictw lub też, rzadko, buszuję po internecie i coś tam znajduję :)
  • Zuz: Oczywiście, czekam na kontynuacje "Igrzysk Śmierci"- "W Pierścieniu Ognia". Pierwsza część nie zachwyciła mnie, jednak już tylko to mi pozostało po ukochanej trylogii... I od teraz będę czekała na "Iron Mana 3" ];> Hihihi.... Co do książkowej premiery, to... hmmm... nie ma takiej, na którą bym jakoś meeeega mocno wyczekiwała - mam jeszcze zapas na półkach :)
7. Jaką książkę, która nie została jeszcze wydana, chciałbyś/chciałabyś zobaczyć na naszym rynku?
  • Zerr: Rozumiem, iż chodzi o książki autorów zagranicznych, które nie zostały wydane w Polsce?Jeśli tak, to znów muszę zawieść pokładane we mnie oczekiwania, bowiem... Nie wiem. Głównie w zakresie moich zainteresowań jest polska fantastyka, strasznie niedoceniana (co mnie trapi...), i bardzo rzadko od tego odbiegam (choć powoli się to zmienia). Z chęcią przeczytałbym więcej książek Jaspera Fforde'a, gdyż miałem okazję przeczytać "Smokobójcę" i był po prostu genialny! Nie mogę się także doczekać reszty książek z cyklu Petera V. Bretta, których jeszcze nawet nie napisał :) Nie śledzę na tyle autorów zagranicznych, aby móc szerzej się wypowiadać, niestety...
  • Zuz: Hmmm... Strzelam w ciemno, że kolejne części "Kroniki Idhunu"! Jeszcze nie czytałam, ale... już chcę więcej :) I oczywiście "The Lying Game".
8. Twoje ulubione wydawnictwo?
  • Zerr: Nie mam stricte ulubionego wydawnictwa, bo są takie, których książki czytuję w dużych ilościach, ale cóż. Jest ich wiele :) Od kilku lat nieustannie sięgam po literaturę wydawaną przez Fabrykę Słów, gdyż skupia się ona na polskiej fantastyce, co najbardziej mnie interesuje. Coraz bardziej przywiązuję się także do wydawnictwa Sine Qua Non, z którym mamy bardzo dobre kontakty, a przede wszystkim - zaczynają wydawać coraz więcej fantastyki i to takiej, która bardzo mi się podoba (choć nie jest tylko i wyłącznie polska). 
  • Zuz: Nie mam ulubionego wydawnictwa :) Są takie, których książek mam więcej, ale to o niczym nie świadczy :) Nie wybieram książki ze względu na wydawnictwo, ale na treść :) Jednak, jak już miałabym wybierać, to podobają mi się książki wydawane przez Wydawnictwo Otwarte, Egmont, Amber oraz Publicat.
9. Na co narzekasz w książkowej blogosferze?
  • Zerr: Nie narzekam na nic, bo jest tu całe mnóstwo świetnych ludzi, z którymi można porozmawiać na temat książek :) Doradzą, podpowiedzą, skomentują, podyskutują :) Ogólnie, jeśli chodzi o bloggera, to nie pasuje mi to, iż nigdzie nie dostaję powiadomień o tym, iż ktoś odpisał na mój komentarz (mam tu na myśli sytuacje, gdy komentuje na cudzym blogu). Często może się wywiązać ciekawa dyskusja, jednak nie mam czasu, by codziennie przeglądać nowe posty, jak i te, do których zaglądałem wcześniej... Chyba, że jest opcja, aby widzieć odpowiedzi na komentarze i ktoś mnie oświeci? :)
  • Zuz: Nie podoba mi się forma przeprowadzania konkursów na wielu blogach, a dokładniej - chodzi mi o wymogi: "polub, obserwuj, udostępnij, napisz posta, umieść baner w widocznym miejscu...". Jak coś takiego widzę, to nigdy nie biorę udziału - po prostu nie lubię, jak ktoś mi coś narzuca. 
10. Gdybyś mógł/mogła się spotkać z trzema dowolnie wybranymi blogerami, kogo byś wybrał/wybrała?
  • Zerr: Hm, cóż, trudne pytanie. Niestety, niewielu aż tak dobrze znam... Przede wszystkim z chęcią spotkałbym się z Zuz - myślę, że mielibyśmy o czym pogadać (haha! ^^). Na pewno chętnie spotkałbym się kiedyś z Anonimowym Grzybiarzem, bo choć czepialska to bestia i lubi błęda wytknąć ;) , to mamy podobne zainteresowania i zdarzało nam się czasem pogwarzyć w internetowych otchłaniach. Mógłbym również umówić się z el Browarre na trunek jakowyś oraz pogadankę na temat twórczości Marcina Mortki, którego obaj czytujemy i lubimy :P No, i tyle.
  • Zuz: Podzielam zdanie Zerra i z przyjemnością spotkałabym sie z nim :P Hehehe ;) Na pewno chętnie spotkałabym się z Alicją, z którą piszę sobie od czasów nieblogowych :) Kolejnej osoby nie potrafię wybrać :) Ponieważ jest wiele sympatycznych bloggerek, które miałam przyjemność tutaj poznać :)
11. Znienawidzona przez Ciebie książka to...? 
  • Zerr: Coż to za pytanie? :) Przecież nie ma takiej! Jakżeż można w ogóle nienawidzić jakąś książkę? Nie da się :) Można się przy jakiejś wynudzić, uważać iż została źle napisana, brzydko wykonana, i tak dalej, i tak dalej... Ale nie zdarzyło mi się nigdy, abym poczuł jawną wrogość do jakiejkolwiek książki. Owszem, są takie, których ponownie raczej nie przeczytam, ale nie dlatego iż je znienawidziłem. Po prostu raz mi wystarczył, być może nie były super ciekawe albo nie wpasowały się w moje gusta... W każdym razie - wszystkie książki lubię. Po prostu. Za to, że są książkami :) No dobra, lektur szkolnych można nie lubić. Za to, że każą je czytać :P Na szczęście mam to już dawno za sobą :)
  • Zuz: Mam dokładnie to samo zdanie co Zerr, no może poza tą częścią o lekturach :P Nienawiść jest potężnym uczuciem i nie sądzę, by jakaś książka mogła je wywołać :) Nie ma też książek, których nie lubię, są po prostu takie, których nie przeczytam, bo mnie nie interesują lub czytałam i nie spodobały mi się :)



Jeśli chciało wam się to wszystko przeczytać, to bardzo fajnie :) Sporo się tego wszystkiego zebrało :) Za uwagę oraz nominację dziękujemy, a poniżej przedstawiamy listę swoich 11 pytań oraz wytypowanych 11 delikwentów :]   

1. Czy jest jakiś bohater filmu/książki, z którym w jakiś sposób się identyfikujesz?
2. Od kiedy prowadzisz bloga i dlaczego go założyłaś/założyłeś?
3. Skąd wzięła się nazwa twojego bloga?
4. Jakiego języka chciałabyś/chciałbyś się nauczyć i dlaczego?
5. Bez czego nie ruszasz się z domu i dlaczego?
6. Co, oprócz czytania, lubisz robić najbardziej?
7. Ile czasu w ciągu dnia spędzasz na czytaniu?
8. Co uważasz za swoją najgorszą cechę charakteru i dlaczego akurat to?
9. Czy chciałabyś/chciałbyś posiadać jakieś super moce? Jeśli tak, to jakie i dlaczego akurat te?
10. Jaki jest Twój  ulubiony gatunek książek?
11. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?

1. Alicja z "W krainie książek"
2. Bezimienna z "Recenzje Bezimiennej"
3. Gosiarella z "W krainie stron"
4. Miłośniczka książek z "Magiczny świat książek"
5. Szalona książkoholiczka z "Książka na każdy dzień"
6. Eisen z "Osom buks"
9. Recenzenci z "FUNtastyka"
10. Recenzentki z "My books 1220"
11. Anonimowy Grzybiarz z "Mnich historii"

Delikwentów wybrać nie było łatwo, ale przeprowadziliśmy losowanie :P Bardzo was dużo :)
Mamy nadzieję, że wytypowani podejmą wyzwanie i się rozpiszą w odpowiedziach ;) Chodzi tu przecież głównie o zabawę, więc nikt nikomu nie każe brać wszystkiego na serio ;)

Zobacz także:

12 komentarze

  1. skad ja wiedzialam ze mnie nominujecie?:D czułam to w kosciach!:D postaram się zmierzyć z Waszymi pytaniami w "wolnej" chwili:)

    OdpowiedzUsuń
  2. PS. Z Zuzą widze mamy wieeele wspolnych rzeczy. Poczynajac od serialoholizmu, ciagnac przez ulubione wydawnictwa, wyczekiwane premiery iii... spotkanie!:D 10-17 maja już niedługo:)

    a kolege Zerra chociaz blizej poznalam:) uwielbiam takie zabawy, przez ktore poznaje ludzi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O! Dziękuję za nominację :) Postaram się coś wykombinować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. myślę, że większość z nas spędza na bloggerze każdą wolną (a najwidoczniej nie tylko ;D) chwilę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne odpowiedzi. Też uważam, że powinno być powiadamonie jeśli ktoś odpowie na mój komentarz, który wcześniej zamieściłam na czyimś blogu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyli na pytania które wy dostaliście nie możemy odpowiedzieć? Damn :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Recenzentki z bloga MyBook z pewnością odpowiedzą na pytania, jednak muszą poczekać na odpowiedzenie przez drugą recenzentkę. Dziękujemy za nominację! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za nominację :). Ale się troszkę doczepię, nazwa mojego bloga to "2 razy K - Książkowo i kosmetycznie" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj oczywiście :) Przepraszamy za to niedopatrzenie! :)

      Usuń
  9. Dzięki za hm.. nominację. W wolnej chwili odpowiem. Trudniej będzie z wytypowaniem 11 osób, nie orientuję się, skąd miałbym ich wytrzasnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymyśl coś ;) Poszperaj po blogach i wytypuj osoby, które twoim zdaniem mogą udzielić interesujących odpowiedzi na twoje pytania :) Nie musisz ich znać - możesz ich poznać :)

      Usuń