High Five! - Książki, które czekają na mojej półce

4/03/2013

HIGH FIVE! to nowa akcja, w związku z którą na blogu pojawiać się będą rankingi ulubionych, najlepszych, najbardziej interesujących, bądź najgorszych książek, filmów, gier, postaci, itp...

Dzięki temu zarówno czytelnicy mogą poznać bliżej blogerów, jak i blogerzy czytelników, jeśli ci będą chętni na podzielenie się swoimi przemyśleniami i opiniami. 

Jeśli chcesz przyłączyć się do akcji - nic prostszego! Zgłoś swój udział >TU - w komentarzu< (zaznacz, który temat wybierasz), skopiuj powyższy tekst oraz grafikę wraz z podlinkowaniem do podstrony z rankingiem i utwórz na swoim blogu własny HIGH FIVE! :) 

Witajcie! To już czwarty ranking na naszym blogu, a jednocześnie drugi przygotowywany przeze mnie - Zuz. Muszę przyznać, że wymyślenie tematu na ranking nie przychodzi mi łatwo. Nie potrafię zadowolić się prostym pytaniem, muszę wprowadzić odrobinę komplikacji ;)

Tym razem ranking będzie dotyczył książek, które chcę przeczytać, a kompletnie nie mam na to czasu :) Na mojej półce znajduje się, na szczęście tylko kilkanaście pozycji, które czekają na swoją kolej, ale nie mogą się jej doczekać... Bo albo szkoła, albo pierwszeństwo egzemplarzy recenzenckich, czy też jakieś nowości wydawnicze :) 

Ranking stworzony przez: Zuz
Temat: Książki, które czekają na mojej półce

1. "Dni krwi i światła gwiazd" Laini Taylor

"Dawno, dawno temu anioł i diablica zakochali się w sobie. Nie skończyło się to dobrze.
Bo ośmielili się marzyć o świecie bez wojny i rozlewu krwi.
Ale to nie był ich świat…"


Jest to absolutny numer jeden w mojej półkowej kolejce. Często muszę się powstrzymywać, by nie odłożyć aktualnej książki i nie zabrać się za nią. Jednak obiecałam sobie, że jak teraz wyjdę na zero z moimi egzemplarzami recenzenckimi, to od razu się za nią zabieram! I nie ma opcji, by było inaczej :)


2. "Gorączka 1" Dee Shulman

"Biegnę, ale nie rozumiem gdzie jestem, ani od kogo uciekam..."

Ta książka interesuje mnie od bardzo dawna i szczęśliwym trafem wygrałam ją w konkursie u Alicji. Niestety, od tamtej pory nie miałam czasu by do niej zajrzeć. Jej opis jest bardzo zachęcający, nigdy nie spotkałam się z czymś takim :) Mam nadzieję, że się nie zawiodę.







3. "Kroniki Idhunu" Laura Gallego Garcia

Jest to książka, na którą "wpadałam" po przeczytaniu "Tam, gdzie śpiewają drzewa" tej samej autorki. Poprzednia książka tak mnie zachwyciła, że musiałam zdobyć coś innego, co stworzyła pani Gallego Garcia. Książka klimatem zbliżona jest do tej, która mnie tak zachwyciła więc... myślę, że się dogadamy :) Smuci mnie fakt, iż podobno w Polsce nie ma kontynuacji tej trylogii... Miałam pewne problemy z tą książką, gdyż okazało się, że  pierwsza część nosi dwie nazwy - "Opór" i "Buntownicy". Na szczęście okazało się, że to jedno i to samo :) Mam nadzieję, że do czasu, gdy ją skończę, to Wydawnictwo Dolnośląskie postanowi wypuścić jej kontynuację :)!

 

4. "Intruz" Stephenie Meyer
 
"Wybacz, ale nie jestem gotowa umrzeć w tej sekundzie.”

Chyba wszyscy słyszeli o "Intruzie". Muszę przyznać, że trochę niepokoi mnie to, iż wyszedł on spod pióra pani Meyer... Kilka miesięcy temu próbowałam go przeczytać, jednak szło mi jak krew z nosa i musiałam przerwać. Teraz mam nadzieję, że niedługo będę miała okazję znów po nią sięgnąć. Zwłaszcza, że lada moment do kin wchodzi ekranizacja i chciałabym ją obejrzeć na dużym ekranie. Może tym razem zrobię wyjątek i zacznę od filmu? Może to zmotywuje mnie do czytania :)




5. "Władca Pierścieni" J.R.R. Tolkien

„Wolę jedno życie z Tobą, niż samotność przez wszystkie ery tego świata.”

Niestety dopiero na piątym miejscu umieściłam twórczość Tolkiena. Bardzo chciałabym go przeczytać, ale jakoś nie mogę się za niego zabrać. I tak biedny stoi sobie na półce. Gdy już się zmotywuję i przeczytam całość - nie będę go recenzować. Uważam, że takich dzieł nie powinno się recenzować. No chyba, że jest się jakimś specjalistą ;)





Co myślicie o książkach, które przedstawiłam? Czytaliście już, czy czekają na was, tak samo jak na mnie? :) Mam nadzieję, że podobał się wam mój ranking i stworzycie własny :)! Serdecznie zapraszam do zabawy!

Zobacz także:

24 komentarze

  1. Hm, wybranie pięciu książek z tych ponad siedemdziesięciu, które czekają na półce byłoby dość karkołomne (chyba, żebym całe cykle albo autorów wrzucała...) dlatego do akcji raczej się nie przyłączę.;) I Tolkiena polecam, klasyk w końcu.;) Recenzować go nie trzeba, ja się w takich wypadkach po prostu dzielę wrażeniami po lekturze (no bo jakże to tak, nie dzielić się wrażeniami po Le Guin na przykład?).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że faktycznie wybór z tylu książek to nie lada wyzwanie :)

      Usuń
  2. Chętniie dołącze podlinkuje wieczorem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie :) Zatem do wieczora! ;)

      Usuń
    2. http://epickieksiazki.blogspot.com/2013/04/high-five-ksiazki-ktore-czekaja-na.html
      gotowe :)

      Usuń
  3. biore udział!:D Zuz ale wiesz ze ja to cyklami zrobie?:D bo za duzo tego u mnie:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi :D wiem, wiem :D a więc czekam na Twój ranking ];>

      Usuń
  4. czytaj "Gorączkę", warto! :D
    u mnie czeka m.in "Drżenie", "Cukiernia pod amorem", "Cyrk nocy", "Niezgodna", "Cienie na księżycu", "Wybrani" i wiele, wiele innych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na "Niezgodna" i "Cienie na księżycu" poluję :) U mnie "Wybrani" też czekają... ale zaraz się doczekają :)

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy temat, muszę pomyśleć nad tymi wyjątkowymi 5, bo lista jest bardzo długa ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Tylko 5 pozycji to dla mnie zdecydowanie za mało :P Nie potrafiłabym wybrać z całej góry, która mi się piętrzy po sufit.. ale między innymi na swoją kolej czeka właśnie "Gorączka".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi :D pod sufit? No ładnie :) I tak będziesz musiała wybrać, gdy przyjdzie pora na czytanie ich :D ;)

      Usuń
  7. U mnie również wybranie pięciu książek graniczyłoby z cudem:)
    Gorączkę i Intruza czytałam. Intruza zdecydowanie polecam, bo warto!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również nie łatwo było wybrać te 5 pozycji :)

      Usuń
  8. Zuza czytaj intruza i nie marudź :)reszty z Twojego rankingu nie znam.
    Temat rankingu fajny, ale chyba niestety nie wezmę udziału, bo w nie mam własnych książek, które chciałabym przeczytać (te, które chcę przeczytać muszę wypożyczyć z biblioteki).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi :D przeczytam, przeczytam tego "Intruza" na pewno :D W końcu znalazł się na mojej liście :D mam nadzieję, że zdarzę przed tym jak wycofają go z kina ;)

      Usuń
  9. Intruza polecam, a Tolkien też stoi u mnie na półce i czeka, aż podejme wyzwanie! Kontynuacji Córki dymu i kości jeszcze nie posiadam, ale myslę, że wczesniej czy później ją dorwę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się tak "Córka..." spodobała, że nie było mowy o nieposiadaniu kontynuacji :D... no a teraz stoi i czeka...

      Usuń
  10. Nie miałam okazji czytać żadnej z powyższych książek, ale w niedługim czasie mam zamiar nadrobić "Intruza" i "Władcę" Tolkiena :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi nadal nie udało się sięgnąć po żadną z wymienionych :(

      Usuń
  11. co do "Gorączki" to ten cytat został mi w pamięci. czytaj, czytaj - warto!
    a "Intruza" pożyczy mi za tydzień koleżanka koleżanki ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po maturze będę miała tyyyyyyyyle czasu, że raz-dwa je wszystkie przeczytam :D

      Usuń
  12. Mój ranking
    http://swiatnatchnionyksiazkami.blogspot.com/2013/08/high-five-ksiazki-ktore-czekaja-na.html

    OdpowiedzUsuń