15 powodów, dla których uwielbiam mój czytnik e-booków

10/20/2014



Od jakiegoś czasu czytniki robią się coraz popularniejsze, chociaż niektórzy dalej zapierają się rękoma i nogami przed tą nową technologią. Do pewnego czasu i ja byłam w tej grupie... Jednak zostałam skutecznie przekonana - zobaczcie co mnie przekonało i odświeżyło zamiłowanie do czytania.

Prawie rok temu przyszła do mnie urodzinowa paczka niespodzianka, a w niej podejrzana zawartość. Oczywiście, mówię tu o moim czytniku Kobo Mini, który przysłała mi przyjaciółka z Anglii. Przyznam, że wcześniej nie zastanawiałam się nad posiadaniem takiego urządzenia, ale bardzo ucieszył mnie ten prezent. Mimo to, przez długi czas nie mogłam się do niego przekonać w 100%. Dopiero po przeczytaniu na nim kilku książek zauważyłam, że ma pełno zalet. Teraz jesteśmy praktycznie nierozłączni.

ROZMIAR MA ZNACZENIE:
Dzięki swoim niewielkim rozmiarom (5"), 1. mogę go zabrać praktycznie wszędzie! Mieści się zarówno do torebki, jak i do kieszeni... Więc mogę czytać w każdym miejscu! Spokojnie 2. zmieści się do, przepakowanej już i tak, torby na wyjazd. Poza tym 3. nie muszę ograniczać ilości książek, które chcę zabrać, 4. martwić się o ich bezpieczeństwo, czy później 5. tachać tego wszystkiego.

PORĘCZNY I LEKKI:
Czytnik spokojnie 6. mogę obsługiwać jedną ręką, więc drugą mogę robić cokolwiek innego - jeść, pić, czy chwycić za poręcz w autobusie. Nawet jak trzymam go akurat tak, że nie mogę sięgnąć do ekranu, by "przewrócić" stronę, to... mogę to zrobić nosem :P Bardzo ważną rzeczą jest dla mnie to, że mój Kobo jest 7. bardzo lekki, więc nie obciąża mi nadgarstków (którym i tak ciągle coś dolega). Teraz nie ma dla mnie znaczenia, czy czytam "cegłę", czy coś cieniutkiego.

NIBY NIC, A CIESZY:
8. Koniec z poszukiwaniem zakładek, które wiecznie mi gdzieś znikały. Wystarczy jeden guzik, abym znalazła się w miejscu, gdzie skończyłam lekturę. Poza tym - moja ulubiona opcja - 9. wiem ile procent książki przeczytałam. Jeśli chodzi o inne, dość podstawowe kwestie, to czyta mi się bardzo dobrze na 5" ekranie, mogę dowolnie 10. formatować tekst i dzięki braku podświetlenia oraz e-papierowi, wbrew pozorom, nie męczą mi się oczy. "Moją książkę" muszę 11. ładować bardzo, bardzo rzadko :) No i - 12. mieści się w nim dużo pozycji, które obrabiam i taguje w świetnym programie. 

źródło: cyfranek
OGROMNA BIBLIOTEKA:
Na brak lektur do czytania nie mogę narzekać, a wręcz przeciwnie. Bo 13. e-booki są bardzo łatwo dostępne i nie trzeba czekać na przesyłkę, czy szukać TEJ książki po księgarniach. Mogę czytać zarówno nowości, jak i starsze pozycje, a także teksty recenzenckie, od wydawnictw, które jeszcze nie poszły do druku. Nie wspominając już o łatwości w zdobywaniu zagranicznych pozycji niewydanych jeszcze w Polsce.

NIE TYLKO CZYTANIE:
Bardzo ciekawym zabiegiem było 14. umieszczenie minek w czytniku, tak jakby mój Kobo był taką trochę sztuczną inteligencją. Posiada jeszcze 15. wiele świetnych funkcji: tworzenie notatek, podkreślanie cytatów, mini gry, przeglądarka internetowa, wymienne tylne klapy, system "nagród" za czytanie i jeszcze sporo innych.
 

W posiadaniu czytnika widzę niewiele minusów - chyba największym jest to, że nie posiadam przeczytanej książki na mojej prawdziwej półce. Jednak nie jest to wystarczający powód, by zniechęcić mnie do mojego małego przyjaciela, bo potrafię obejść się bez pokaźnej biblioteki, chociaż nie ukrywam, że posiadanie jej jest całkiem przyjemne ;)

Zobacz także:

6 komentarze

  1. Ostatnio zaczęłam się zastanawiać nad zakupem czytnika. Bardzo przydatne urządzenie, przed zakupem będę musiała się porozglądać, bo jest tyle modeli na rynku!.
    Każda opinia się przyda...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z mojego nie jestem zadowolona :c Sam z siebie się wyłącza, nie mam pojęcia dlaczego. I niestety to sprawia, że nie korzystam z niego za często...
    Jednak Twój Kobo wydaje się być naprawdę świetny - może się za nim rozejrzę? ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilkanaście dni temu kupiłam Kindle Paperwhite i z miejsca go pokochałam :). Bardzo mi się przydaje do szkoły, gdzie duża część wykładów jest w formacie prezentacji pdf., przez co źle to wygląda przy drukowaniu i idzie na to sporo tuszu. Oprócz tego jest tak mnóstwo dostępnych ebooków, że przy wyjazdach sprawuje się idealnie, a jest leciutki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zainwestowałam w tablet zamiast w czytnik, gdyż lubię czytać wieczorami w większej mierze i również nie narzekam, ale raczej traktuje to jako dodatek, bo nie mogę powstrzymać się przed kolejnymi zakupami książek papierowych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podpisuję się pod tym postem wszystkim, czym mogę! :) Nie ukrywam, że moją miłością są papierowe książki, ale uwielbiam swój czytnik, bo to świetne i przydatne cudeńko. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Posiadam Kindle'a.
    Bardzo przydatne urządzenie, ale i tak wolę tradycyjna książkę :)

    OdpowiedzUsuń