High Five! - Czekam na polskie wydanie

3/24/2014


HIGH FIVE! to akcja, w związku z którą na blogu pojawiać się będą rankingi ulubionych, najlepszych, najbardziej interesujących, bądź najgorszych książek, filmów, gier, postaci, itp...  Dzięki temu zarówno czytelnicy mogą poznać bliżej blogerów, jak i blogerzy czytelników, jeśli ci będą chętni na podzielenie się swoimi przemyśleniami i opiniami.


Chyba już każdy słyszał o akcji  "Czekam na polskie wydanie!". Polega ona na stworzeniu specjalnej półki na portalu Lubimyczytać.pl, na której będą umieszczane zagraniczne tytuły, na które czytelnik czeka, aż zostaną przetłumaczone i wydane w Polsce.


Mi nie wystarczyło stworzenie owej półki. Postanowiłam za pomocą High Five! wymienić książki, które najbardziej chciałabym zobaczyć w polskim wydaniu, na mojej półce.

Ranking stworzony przez: Zuz
Temat: Czekam na polskie wydanie

 "Delirium Stories: Hana, Annabel, and Raven" - Lauren Oliver

Zdecydowanie mój numer jeden od chwili, gdy zakończyłam trylogię "Delirium". Jest to wydanie, w którym skupiono 3 cieniutkie książki, opowiadające o trzech niesamowicie silnych bohaterkach występujących w trylogii Lauren Oliver - Hanie, Annabel i Raven. Mimo iż historie te są podobno niezwykle krótkie, to i tak bardzo bym chciała choć na chwilę powrócić do niesamowitego świata wykreowanego przez tę autorkę. Mam nadzieję, że już niebawem wydawnictwo Otwarte spełni moje marzenie.


"Das verborgene Tor" (Ukryta brama) - Eva Voller

Trzeci tom z serii "Poza czasem" o podróżnikach w czasie - Annie i Sebastiano. Poprzednie dwa tomy "Magiczna gondola" i "Złoty most" bardzo mi się spodobały i mimo, że minęło już trochę czasu od kiedy je czytałam, to w dalszym ciągu bardzo miło je wspominam i czekam na więcej! Tym razem akcja będzie się działa w 1813 roku, a bohaterowie zanurzą się w wyższych sferach londyńskiej szlachty. Mam nadzieję, że Literacki Egmont nie pominie tej pozycji i już niedługo będę mogła ją umieścić na półce.

 

"Tiger's dream" - Colleen Houck 

Do tej pory wyszły cztery części "Klątwy Tygrysa", a to ma być podobno finał tej serii. Ale przecież finałem był tom czwarty "Klątwa Tygrysa. Przeznaczenie", a przynajmniej - tak to wyglądało. Autorka jest w trakcie pisania tej części i, mimo iż miała ją wydać na przełomie marzec-wrzesień 2013 - to nadal nic nie wiadomo. Nawet tego o czym dokładnie będzie ta część - podobno ma się skupić na tygrysie Durgi, inni jednak twierdzą, że będzie o dziecku Kelsey... Ja wiem jedno - o czym by nie była - biorę w ciemno. Ale niech będzie właśnie o Kishanie!
"Memorias de Idhun II, III" - Laura Gallego Garcia

W Polsce bardzo słabo znana seria "Kroniki Idhunu", której wydano tylko pierwszy tom i niestety nie wygląda na to, że miałyby się pojawić kolejne... Po książce "Tam, gdzie śpiewają drzewa" tej autorki bardzo chciałam sięgnąć po jej kolejne dzieła i tak oto zostałam z pierwszym tomem "Kronik...". Wygląda na to, że będę musiała kiedyś przeczytać kontynuację w rodzimym języku autorki.

"Panic" - Lauren Oliver

W tym zestawieniu nie może zabraknąć najnowszej książki jednej z moich ulubionych pisarek. Po "7 razy dziś" i "Delirium" spodziewam się czegoś świetnego. Przyznam, że opis "Panic" nie za bardzo do mnie trafił i gdyby była to pozycja jakiegoś innego autora, to pewnie nawet bym się nią nie zainteresowała. Jednak tak jak w przypadku "Tiger's dream" - biorę w ciemno!





W zestawieniu pominęłam oczywiście nie wydane do tej pory kontynuacje takich książek jak m.in. "The Lying Game", "Pretty Little Liars", "Dotyk Julii" czy "Rywalki", ponieważ wiem, że na pewno zostaną wkrótce wydane.

Mam nadzieję, że podobał się wam ranking oraz, że również stworzycie swoje zestawienie książek, które powinny zostać wydane w Polsce. Może zobaczy to ktoś z wydawnictwa i zacznie spełniać nasze czytelnicze marzenia?! :)

Zobacz także:

12 komentarze

  1. O, nowy temacik :3 Zrobię z chęcią, szkoda tylko, że w moim przypadku będzie kilka tytułów z serii: "Czekam na polskie wydanie, ale się nie doczekam... :/" A z Twoich propozycji niestety nic mnie nie intryguje, ale trzymam kciuki, może jednak Ci się poszczęści :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych książek nic mnie nie kusi. A z tego co słyszałem premiera piątego tomu ''Klątwy tygrysa'' została przeniesiona na 2015...

    OdpowiedzUsuń
  3. ,,Panic" mam w planach przeczytać w j. angielskim, ale podejrzewam, że w Polsce również się pojawi, biorąc pod uwagę fakt, ilu L.Oliver ma tu fanów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna akcja xD ja zawsze czekam na te nasze polskie wydania tak długoo...
    Pozdrowionka :* :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja czekam na polski przekład nowej książki Philippy Gregory, trzecią część "sagi księżycowej", drugą część "insygniów. Wojnen światów", trzeci tom "trylogii władzy" i najnowszej książki Nicholasa Sparksa :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja właściwie czytam też po angielsku, więc nie muszę miec polskiego wydania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Również zrobiłam ranking :)
    Dodaje link: http://ksiazki-blair.blogspot.com/2014/03/high-five-czekam-na-polskie-wydanie.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Podrzucam link do mojego zestawienia: http://dzieciemroku94.blogspot.com/2014/04/high-five-czekam-na-polskie-wydanie.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje zestawienie: http://recenzentka-carrie.blogspot.com/2014/04/hihg-five-czekam-na-polskie-wydanie.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Swój ranking wrzuciłam tutaj - http://magica-mundi.blogspot.com/2014/04/high-five.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj! Zapraszam do przeczytania mojego rankingu - http://zakochana-w-ksiazkach-i-w-czekoladzie.blogspot.com/2014/04/high-five-czekam-na-polskie-wydanie.html#more

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi również udało się stworzyć ranking, ale wybór był trudny :)
    http://head-over-heels-with-books.blogspot.com/2014/04/high-five-10-czekam-na-polskie-wydanie.html

    OdpowiedzUsuń