Recenzja książki "Kobietki"

12/14/2012

„Kobietki” to debiutancka książka Patrycji Żurek, która zaczyna spełniać swoje marzenia jako pisarka.  Mimo, iż zazwyczaj unikam polskich autorów, muszę przyznać, że ta lektura wciągnęła mnie do reszty. 

“Kobietki” są książką zarówno dla młodzieży, jak i kobiet w dojrzałym wieku. Nie jest to jakieś puste romansidło, lecz poruszająca historia, w której  w bardzo przyjemny sposób została poruszona trudna tematyka. Nie jest to też ten typ książki z przesadną powagą, gdzie każda strona wyciska łzy. Wszystko musiało zostać dokładnie przemyślane przez autorkę, gdyż książka jest rewelacyjna.



Pisarka przedstawia historię o życiu czwórki przyjaciółek. Dorosłe kobiety, które mimo tego, że są od siebie zupełnie różne pod wieloma względami, jak chociażby wyznawane wartości czy zamożność, darzą się wzajemną przyjaźnią. Nawet w sytuacjach konfliktowych nie odtrącają się. Ich przyjaźń jest silna.

Tytułowe kobietki to Irena, Dagmara, Małgorzata i Marta. Irena - kura domowa, która po latach straciła na atrakcyjności w oczach męża, a ich związek dopadła rutyna. Dagmara, to spełniająca się zawodowo bizneswoman. Jeśli chodzi o pracę, nic nie stanie jej na przeszkodzie ,by osiągnąć obrany przez siebie cel. Pracoholiczka, która ma problem z życiem towarzyskim i... mężczyznami. Małgorzata - niekonwencjonalna artystka, cierpiąca na różne uzależnienia. Pragnie wybić się w świecie sztuki, lecz nie zauważa swoich problemów. I czwarta z nich - Marta, najskromniejsza ze wszystkich. Samotna i oddana pomocy innym.

Każda z tych postaci prezentuje zupełnie inny świat, każda z nich zmaga się z pewną życiową trudnością. Dziewczyny są tak pochłonięte swoimi własnymi sprawami, że nie zauważają prawdziwego problemu.

Czytając o losach bohaterek możemy się wiele nauczyć. Jednym z najważniejszych wniosków po przeczytaniu tej książki jest to, że nie jesteśmy sami na świecie. Nie powinniśmy się zamykać na innych, mimo, że to bardzo wygodne. Czasami inni ludzie bardzo nas potrzebują, nawet wtedy, gdy sami jeszcze o tym nie wiedzą. To, co mamy na tym świecie nie miałoby znaczenia bez bliskich nam osób.

Książka jest podzielona na osobne części dla każdej z bohaterek. Zastosowana została narracja pierwszoosobowa dla  każdej z dziewczyn, dzięki czemu możemy poznać bezpośrednie myśli postaci. Język jest prosty i zrozumiały, więc książkę czyta się strasznie szybko. Ja pochłonęłam ją prawie w jeden wieczór! Akcja stopniowo nabiera tempa, aż w końcu dramatycznie zwalnia w kulminacyjnym momencie. Ja byłam dosłownie wbita w poduszkę!

Z pewnością zaliczam tą książkę do moich ulubionych.Nie przypominam sobie, bym czytała coś równie świetnego, co wyszło z pod pióra polskiego pisarza. Ta książka dosłownie mną wstrząsnęła! Zawsze będzie miała szczególne miejsce na mojej półce. 

Patrycja Żurek ma ogromny talent i jestem jej wdzięczna za udostępnienie mi egzemplarza swojego dzieła. Jesteś naprawdę wielka! Z niecierpliwością czekam na Twoje kolejne książki.

Autor: Patrycja Żurek
Gatunek: Literatura współczesna
Wydawnictwo: E-bookowo
Liczba stron: 194                
Ocena: 8/10


Zobacz także:

3 komentarze

  1. raczej nie dla mnie, nie lubię książek o ludzkich problemach, bo mnie zwyczajnie przybijają i przypominają, jak wiele ludzi cierpi... (wyjątkiem jest tu film Titanic ;p).
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę bardzo chciałabym przeczytać. Niestety nie mam warunków do czytania ebooków :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka jest dostępna również w papierowej wersji :)

    OdpowiedzUsuń