Recenzja książki "Magiczna gondola"

7/11/2013

Eva Völler to niemiecka pisarka, która publikuje pod wieloma pseudonimami. Pracowała jako sędzia, a następnie adwokat. Jest znawczynią Wenecji, co z resztą widać w jej debiutanckiej powieści dla młodzieży.

O tej pozycji słyszałam już kawał czasu temu, jednak przez długi czas nie miałam okazji się z nią zapoznać. „Magiczna gondola” to jedna z tych książek, wobec której miałam bardzo duże oczekiwania. Ku mojej uciesze - nie zawiodłam się i nie żałuję ani minuty spędzonej przy tej fantastycznej książce.





Siedemnastoletnia Anna wraz z rodzicami spędza wakacje w przepięknej Wenecji. Podczas corocznej parady historyczny łodzi dziewczyna zostaje wepchnięta do wody, z której wyciąga ją niesamowicie przystojny chłopak. Po tym jak cudem uniknęła utonięcia, dziewczyna ląduje na pokładzie niecodziennej, czerwonej gondoli. A po chwili, zupełnie niespodziewanie, przenosi się do XV wiecznej Wenecji…


„Możliwości nie było zbyt wiele. Na ile mogłam to ocenić - najwyżej cztery. 
Raz: byłam martwa i znalazłam się w ogniu piekielnym. 
Dwa: ktoś mnie nafaszerował narkotykami. 
Trzy: to jakiś film. 
Cztery: zwariowałam.”

Dziewczyna nie ma pojęcia co się stało i jak do tego doszło, że wylądowała w 1499 roku. Nie wie jak poradzić sobie w nowej sytuacji. Jest zdana na tajemniczego gondoliera i jej przystojnego wybawiciela  -Sebastiano. Wkrótce okazuje się, że to nie przypadek, iż Anna tam trafiła. Przypadło jej pewne zadanie do wykonania…

W trakcie pobytu w przeszłości poznaje wszystko od podszewki. Musi radzić sobie z brakiem podstawowych rzeczy, jakimi są np. kanalizacja czy środki czystości. Autorka opisała wszystko bardzo szczegółowo, dzięki czemu można się dowiedzieć znacznie ciekawszych i praktyczniejszych rzeczy, niż z kart podręczników do historii. Co prawda - znajomość ich też jest niezwykle ważna, o czym niejednokrotnie przekonała się bohaterka. Dla tych nie do końca zaznajomionych z przedstawionymi czasami zostały wprowadzone liczne tłumaczenia, więc bez obaw! ;)

Ponadto, chyba się starzeję, gdyż po raz kolejny bardzo spodobał mi się wątek miłosny. W świetny sposób autorka ukazała relację Anny i Sebastiana. Nie jest to głupie, próżniacze zauroczenie, gdyż bohaterowie tacy nie są. Posiadają same pożądane cechy, a przy tym żadne z nich nie jest irytujące.

Trzeba przyznać, że w „Magicznej gondoli” przede wszystkim świetnie została opisana Wenecja, a także różne grupy społeczne w niej żyjące. Ponadto, fabuła została dokładnie dopracowana. Nie dopatrzyłam się w niej żadnych luk. Każda opisana akcja miała swój sens, tak samo decyzje podejmowane przez bohaterów, jasno wytłumaczone – dlaczego tak, a nie inaczej. Jest to rewelacyjna, chwilami zabawna, ale także wzruszająca opowieść. Naprawdę trudno mi odnaleźć wady tej książki.


„Podniósł głowę i rzucił publiczności krótkie, ale dumne spojrzenie. 
Jego wzrok napotkał mój i ponownie wstrzymałam oddech. 
Oczy miał tak niewiarygodnie błękitne, że gdyby człowiek się nie pilnował, 
utonąłby w nich na zawsze.”

Książka została podzielona na cztery części, a w każdej z nich znajdują się liczne, króciutkie rozdziały, które czyta się szybko i z przyjemnością. Język jest często fachowy, lecz zrozumiały dzięki wcześniej wspomnianym tłumaczeniom. Cała akcja jest spójna i zawiera liczne zwroty. Zaskoczyła mnie niejednokrotnie!

Nie można nie wspomnieć o znakomitej oprawie, którą zachwycam się przez cały czas... Nie trzeba nawet sięgać po książkę, by poczuć magiczną aurę, które od niej bije. Poza tym - grzbiet idealnie komponuje się z innymi książkami z serii „poza czasem”.

Dawno nie byłam tak zachwycona książką, naprawdę! Dlatego też z czystym sumieniem polecam ją wszystkim. Mam nadzieję, że jeszcze nie raz będę mogła czytać o przygodach Anny.


Autor: Eva Völler
Gatunek: Fantasy
Seria/cykl wydawniczy: Poza czasem
Wydawnictwo: Egmont
Liczba stron: 464


Jeśli spodobała się wam ta książka i chcielibyście ją zdobyć 
to przypominam o naszym konkursie [kilk]
w którym można wygrać "Magiczną gondolę", a także dwie inne książki. 

Zobacz także:

14 komentarze

  1. ja odebrałam trochę inaczej tę pozycję. mnie irytowali właśnie i Anna i Sebastiano. książkę czytałam dość dawno, więc już nie do końca pamiętam czym dokładnie... ogólnie książka mnie rozczarowała. i to akurat pamiętam.

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy szuka w książce czegoś innego :) Moim zdaniem Anna zachowywała się właśnie tak jak zachowałaby się osoba, która trafiła do przeszłości ;) Nie było nic sztucznego w jej zachowaniu :) Natomiast Sebastiano jest mega czarujący moim zdaniem :D

      Usuń
  2. Czytałam ta książkę już jakiś czas temu. Nie oceniłam jej aż tak wysoko jak ty, ale mi się podobała i mam wielką ochotę przeczytać kolejną część - "Złoty most".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najlepsza książka jaką ostatnio czytałam :D "Złoty most" też pochłonęłam bardzo szybko, ale "Magiczna gondola" bardziej mi się spodobała, ale o tym już niedługo - w recenzji ;)

      Co do ocen to myślę by z nich zrezygnować, wydaje mi się, że nie są "uczciwe" - każda książka przecież jest inna :)

      Usuń
  3. Mi książka również się spodobała :) Muszę jak najszybciej zapoznać się ze "Złotym mostem" :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie coś dla mnie, chętnie bym się z nią zapoznała :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że jest tak dobra jak piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Następna osoba, którą książka zachwyciła. Ja miałam po niej mieszane uczucia, więc w większej mierze wyczekuję na waszej stronie recenzji drugiej części. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dawna natrafiam na same pozytywne opinie i już wiem, że na pewno przeczytam tę książkę.

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. XV wieczna Wenecja brzmi ciekawie- już dla samego tego faktu, z chęcią sięgnęłabym po tę książkę

    OdpowiedzUsuń
  9. Same pozytywne recenzje, a mnie dalej nie ciągnie do tej książki...

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka bardzo mi się podobała choć niektóre momenty mają wiele do życzenia. W każdym razie muszę zdobyć drugą część.

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią bym przeczytała, słyszałam o tej książce wiele dobrego. Poza tym fakt, że akcja dzieje się w Wenecji, przemawia na jej korzyść :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Poluję od dłuższego czasu, ale za każdym razem moje oko przyciąga jakaś inna zdobycz :D Podoba mi się temat podróży w czasie, więc prędzej czy później i tak ta książka trafi w moje łapki. :)

    OdpowiedzUsuń