Grudniowy stosik Zerra

1/04/2014

Miałem rację, nazywając stosik październikowy moim ostatnim w roku 2013. Choć w listopadzie trafiły do mnie książki, to było ich tak mało, że nie warto było robić notki. Tak więc zsumowałem wszystkie książki, które to zgarnąłem w roku ubiegłym i przedstawiam je wam dzisiaj...


Od góry:
  1. Terry Goodkind - "Pierwsze prawo magii" (z antykwariatu)
  2. Andrzej Sapkowski - "Sezon burz" (zakup za kartę podarunkową od szefa :D - właśnie przeczytałem i się zastanawiam jak ubrać w słowa moje myśli...)
  3. Gina Damico - "Zgon" (z konkursu u Fabryki Słów)
  4. Fiona McIntosh - "Gniew króla" (tak samo jak z Wiedźminem)
  5. Jay Kristoff - "Tancerze burzy" (j.w.)
  6. Krzysztof Milczarek - "Sargon. Wybrańcy Inanny" (od Zuzi :))
  7. Mira Grant - "Przegląd Końca Świata. Deadline" (od SQN - recenzja tutaj)
  8. Sean Howe - "Niezwykła historia Marvel Comics" (od SQN - recenzja tutaj)
  9. "Fantasy komiks" t.23 (zakupione, czeka aż w końcu przeczytam...)

Coś tak czuję, że czytać będę coraz mniej, bo i czasu brak. Nie jeżdżę już komunikacją miejską, a tylko tam czytywałem. Teraz pracuję w domu, co jest o tyle fajne, że praktycznie nigdzie nie muszę się ruszać i oszczędzam na biletach. Odbiło się to jednak mocno na książkach, które próbuję czytać jak znajdę trochę czasu, ale okazuje się, że wcale tak dużo go nie mam. Zawsze jest coś do zrobienia. Natomiast staram się nieco bardziej wgłębić w świat filmów, co chyba powoli robi się zauważalne (tak, czy nie?). Ten rodzaj kultury (a także rozrywki) zajmuje o wiele mniej czasu, a widzę, że tego typu recenzje również chętnie są czytane. Zacząłem także nieco grać w gry komputerowe (a ostatnio i planszowe), ale w tej materii na razie powoli raczkuję. Cóż, mam nadzieję, że jakoś to wszystko pogodzę :)

Trzymajcie się i dajcie znać co sądzicie o książkach, które udało mi się zdobyć? Coś macie i polecacie? A może polujecie na coś z tego zbioru? ;)

Zobacz także:

25 komentarze

  1. Z tego co tu masz czytałam tylko "Sezon Burz" i byłam zadowolona. Wiem jednak, że wiele osób raczej się zawiodło. Ciekawa jestem Twojej opinii. ;) Jeśli chodzi o resztę, to czaję się na "Niezwykłą Historię Marvel Comics", ale póki co ta książka pozostaje tylko w sferze zakupowych planów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Niezwykłą historię Marvel Comics" polecam, bo była bardzo interesująca :) Odnośnie "Sezonu burz", to jestem po lekturze już dwa dni i dalej mam mieszane uczucia... Sam nie wiem co wyniknie z mojej recenzji. Musze to chyba jeszcze przemyśleć.

      Usuń
  2. Czytałem ''Tancerzy burzy'' i byłem zachwycony. Zazdraszczam... całej reszty. Oprócz Sapkowskiego, którego nie tknę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałem sporo recenzji odnośne "Tancerzy...", gdzie było pełno "ochów i achów", więc sam jestem ciekaw bardzo :) Odnośnie Sapkowskiego - przeczytałem... I sam nie wiem. Przetrawiam to...

      Usuń
  3. Nie czytałam żadnej z książek, które zaprezentowałeś w stosiku. Mam ochotę poznać cykl autorstwa Miry Grant, ale wpierw muszę gdzieś dorwać "Feed", więc "Deadline" to dalsza przyszłość. Jeśli chodzi o filmy, to sama z chęcią poczytam recenzję. Czasem trudno znaleźć coś porządnego :)
    Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka filmowych recenzji już mamy, więc zapraszam ;) Odnośnie książek Miry Grant, to bardzo serdecznie polecam! Niby to o zombie... Ale wcale że nie ;)

      Usuń
  4. "Sezon burz" również znalazł się w moim stosiku, już nie mogę się doczekać, gdy zabiorę się za tę książkę. "Zgon" i "Deadline" mnie ciekawią, chciałabym je przeczytać.
    Miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się nie mogłem doczekać przeczytania nowej książki AS'a, ale minęło kilka dni od lektury i dalej jestem zdezorientowany... To już nie ten Geralt, nie ten Jaskier, nie ten Sapkowski... Nie wiem co się stało...

      Usuń
  5. Na Tancerzy burzy szykuję miejsce na swoim regale, ale z zakupem jeszcze trochę poczekam ;)
    Będziesz umieszczać też recenzje gier planszowych? Chętnie bym takowe poczytał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedną już mamy (szukaj w zakładce z recenzjami gier) ;) Szykujemy się do kolejnej, ale nie zdradzimy jeszcze. No i... Przymierzamy się także do gier karcianych. Znaleźliśmy w domu jedną gierkę i rozegraliśmy kilka rund. Zobaczymy co z tego wyniknie ;)

      Usuń
  6. Ja poluję na zgon i całkowicie rozumiem brak czasu, ale pomimo tego że pracuje i studiuję jednocześnie to i tak na książki czasu nie może mi zabraknąć,życzę więc wydłużenia doby chociaż o godzinę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, przydałoby się... Ciągle jest coś do zrobienia... Niedługo szykuje się solidny remont, który sporo może potrwać, więc tym bardziej czasu na czytanie może zabraknąć. No, ale trzeba być dobrej myśli ;)

      Usuń
  7. Świetny stos :) Miłej lektury :D

    OdpowiedzUsuń
  8. "Zgon" :D
    Super Stos! jest co czytać ;)
    Pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Też chcę mieć taki antykwariat :O
    Miłego czytania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczy się... Jaki? :D
      Za darmo mi tego nie dali przecież :P Sam kupiłem :)

      Usuń
  10. Dobry szef : D A co to za praca, jeśli można wiedzieć?

    "Sezon burz" obowiązkowo przeczytam, kiedyś tam (może jak będę miał takiego szefa ^^)

    Co do czytania - trzymam kciuki, bo ja też mam baaardzo mało czasu, a baaardzo dużo książek do przeczytania przez sesję i moje wieczne odkładanie wszystkiego na później..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, taka tam... W jednym z portali rozrywkowych :) Jako redaktor/grafik/tłumacz/admin - tak to można mniej więcej określić :D

      Znam ten ból odnośnie sesji, bo już za momencik mam również... No, i z odkładaniem na później też. Jeśli chodzi o nowego wiedźmina... Nie polecam za szczególnie... W sumie nic specjalnego, chyba że jesteś wielkim fanem Geralta (jak ja) i sobie nie odpuścisz :P Trochę radochy miałem z "powrotu", ale i wielki zawód mi autor sprawił...

      Usuń
    2. A, ale tak btw. ta karta, to był prezent świąteczny :)
      Nie żebym był jakimś super ekstra pracownikiem :P

      Usuń
  11. To, że uwielbiam serię Terry'ego Goodkind'a to za mało powiedziane ;) Polecam! Po "Sezon burz" chętnie sięgnę, ale najpierw muszę odświeżyć sobie sagę, bo czytałam ją jeszcze będąc nastolatką :D "Zgon" już czeka na mnie na półce - zapowiada się niezła zabawa ;) Ciekawa jestem też "Tancerzy burzy"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałem serial "Miecz Prawdy" i z każdym kolejnym odcinkiem jakoś coraz gorzej było... W sumie, nic dziwnego, że zawiesili nagrywanie. Chociaż pierwsze odcinki nie były takie złe, ale wszystko to było jakieś takie... No, nie wiem... Naiwne? Ale kupiłem pierwszy tom na próbę, zobaczymy. :) Hmm... Jeśli chodzi o nową książkę Sapkowskiego, to sagi odświeżać raczej nie musisz... Mało to ma ze sobą wspólnego... Już na pewno, jeśli idzie o fabułę. :P

      Usuń
    2. Jak to zwykle bywa, serial jest gorszy od książki - pozmieniano wiele rzeczy, niektóre wątki to misz-masz kilku, dużo dodali od siebie (co aż dziwne, zważywszy na ilość tomów oraz ich objętość). Część osób pisze, że są tomy dużo gorsze od poprzedzających czy następujących po nich, ale mi się podobały wszystkie :D Jeżeli spodoba Ci się pierwszy tom, to z pewnością wciągniesz się w całą serię ;)
      Co do Sapkowskiego - dobrze wiedzieć, ale i tak mam zamiar poczytać o przygodach Geralta i reszty :D

      Usuń