High Five! - Ulubione książkowe pary

5/01/2013

HIGH FIVE! to nowa akcja, w związku z którą na blogu pojawiać się będą rankingi ulubionych, najlepszych, najbardziej interesujących, bądź najgorszych książek, filmów, gier, postaci, itp...

Dzięki temu zarówno czytelnicy mogą poznać bliżej blogerów, jak i blogerzy czytelników, jeśli ci będą chętni na podzielenie się swoimi przemyśleniami i opiniami. 

Jeśli chcesz przyłączyć się do akcji - nic prostszego! Zgłoś swój udział >TU - w komentarzu< (zaznacz, który temat wybierasz), skopiuj powyższy tekst oraz grafikę wraz z podlinkowaniem do podstrony z rankingiem i utwórz na swoim blogu własny HIGH FIVE! :) 



W dzisiejszym rankingu przedstawiam moje ulubione pary bohaterów :) Mimo, iż raczej nie lubię miłosnych wątków, te akurat przypadły mi do gustu. Nie wszystkie pary, które umieszczę w rankingu są razem, ale z pewnością coś je łączy :)  Oczywiście, chodzi o to, by wyłonić 5 par z książek (nie seriali czy filmów) :)

Ranking stworzony przez: Zuz
Temat: Ulubione książkowe pary


 Viana i Uri 
"Tam, gdzie śpiewają drzewa"

Bez wątpienia, jest to mój numer jeden. Historia Viany i Uriego jest jedną z piękniejszych historii miłosnych, jakie poznałam i jaka mnie naprawdę wzruszyła. Nie chcę nikomu spoilerować, ale ci, którzy mają już za sobą tą lekturę, powinni zrozumieć. Jest to prawdziwa miłość, wsparcie, oddanie, poświęcenie...

„Mówię o miłości - wyszeptała. - Kiedy kogoś kochasz, czujesz coś tutaj - dodała, kładąc dłoń na sercu Uriego. - Tak mocno, że wydaje ci się, że nie możesz oddychać. Tak intensywnie, że pragniesz zawsze być z tą osobą i nigdy więcej nie chcesz się z nią rozstać.” - Viana





Hanna Marin i Mike Montgomery
"Pretty Little Liars"
Zdecydowanie, jest to najlepsza para z całej serii Sary Shepard. Co prawda, w serialu nie potrafiłabym wyobrazić sobie ich razem, ale w książkach są rewelacyjni :)




Kelsey i Kishan
"Klątwa Tygrysa"
Oczywiście - jestem w "TEAM Kishan"! Kells powinna być z Kishanem i olać Rena całkowicie :P On jest zdecydowanie lepszy i ich związek wygląda o wiele ciekawiej :)







Yennefer i Geralt
"Wiedźmin"
Co tu dużo pisać - jedna z najbardziej tragicznych par, jakie znam. Mimo trudnej sytuacji, w której oboje się znajdowali, ich ścieżki zawsze się schodziły. Przeznaczenie? Czy głupie życzenie? Osobiście, nigdy nie przestawałam im kibicować. Przede mną jeszcze ostatni tom sagi "Wiedźmińskiej"  i mam nadzieję, że zakończy się dla nich happy endem.

"A są rzeczy, których nie sposób zdobyć nawet magią. I są dary, których nie wolno przyjąć jeśli nie jest się w stanie odwzajemnić ich... czymś równie cennym. W przeciwnym razie taki dar przecieknie przez palce, stopi się niby okruch lodu, zaciśnięty w dłoni. Zostanie tylko żal, poczucie straty i krzywdy..." - Yennefer


 Lena i Julian
"Pandemonium", "Reqiuem"
W miłosnym rankingu nie może zabraknąć tej dwójki - zaryzykowali wszystko, by móc kochać.

„Miłość. Gdy tylko wpuścisz do swojego serca to słowo, gdy tylko pozwolisz mu zapuścić korzenie, rozprzestrzeni się jak grzyb we wszystkich zakamarkach twojej duszy - a wraz z nim pytania, drżące, pączkujące lęki, które sprawią, że nigdy nie zaznasz spokoju.” 


Mam nadzieję, że podoba się wam mój ranking i że sami stworzycie własny - jestem ciekawa jakie literackie pary są waszymi ulubionymi :) 

Zobacz także:

23 komentarze

  1. Ah ta "Klątwa Tygrysa" :) masz racje Ren to dupek ! Team Kishan rulez !
    Pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w połowie czwartego tomu KT i powiem Ci, że... zrobiło mi się trochę szkoda Rena :P Może jednak powinni być razem ;)

      Usuń
    2. W sumie może masz rację. Oboje mają coś w sobie :p ocenie 8.05 :)

      Usuń
  2. No kurde no! Ja jestem dopiero po przeczytaniu Delirium, z Pandemonium ruszam jutro, a tu taki spoiler! Nieładnie :P. Muszę nadrobić moje rankingi, ten napewno zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz! :) Starałam się nie spoilerować :D Miłej lektury życzę :)

      Usuń
  3. Zuza, żadnej pary z Twojego rankingu nie znam niestety (ale o "Klątwa Tygrysa" jest w moich planach czytelniczych) :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Klątwa Tygrysa" jest rewelacyjna :) chodź wydaje się to prawie nie możliwe to... każdy kolejny tom jest lepszy od poprzedniego :)

      Usuń
  4. Faktycznie, trudno jest mi wyobrazić sobie Hannę i Mike'a jako serialową parę. Za bardzo przywyknęłam do Hanny i Caleba (Caleb <3 :) Pierwszej pary niestety nie znam, lektura ,,Tam, gdzie śpiewają drzewa" jeszcze przede mną. Co do Leny i Juliana... W sumie miałabym zagwozdkę, czy wybrać ich, czy Lenę i Alexa. Trudny wybór i ,,Requiem" mi nie pomaga w tym. Yennefer i Geralt to faktycznie ciekawa para, ale nie wiem, czy umieściłabym ich w swoim rankingu. Kelsey i Kishana nie znam, nie czytałam ,,Klątwy tygrysa" (tak na marginesie, jeśli można: jak postępy jury w konkursie, wiesz coś o tym może? Są już jakieś prace, które podbiły serca? ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Tam, gdzie..." jest na prawdę rewelacyjną książką! :) (każdemu to powtarzam xd)
      Co do postępów w konkursie to... można powiedzieć, że wiemy już kto zajmie 1 miejsce w kategorii sztuka :) poza tym w dalszym ciągu zapoznajemy się z nadesłanymi tekstami :)
      Już niebawem ogłosimy wyniki :)

      Usuń
  5. Któż nie lubi Geralta i Yennefer... ;D Jestem strasznie ciekawa "Klątwy tygrysa".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że coś w nich jest?:) "Klątwa Tygrysa" uzależnia! :)

      Usuń
  6. Muszę nadrobić rankingi, ten na pewno zrobię. Ale kurczę, dopiero zaczęłam Delirium, a tu taki spoiler? (Chyba, że jednak wybierze Alexa :D). Ale tam, ja się nie gniewam, bo kiedyś zaspoilerowałam sobie zakończenie całego anime (a miało dwa sezony :D).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuuu :D Kurcze nie myślałam, że aż tak zaspoileruję :D Powiem tylko byś nie sugerowała się moim "paringiem" ];>

      Usuń
  7. O, swietny pomysl, tym razem na pewno zrobie ranking.

    OdpowiedzUsuń
  8. w "Delirium" wolałam Lenę i Alexa, Juliana nie darzyłam sympatią. pomijając to jak Alex zachowywał się w trzecim tomie oczywiście ;/

    a moją ulubioną parą jest Scarlett O'Hara oraz Rett Butler :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się Aleks nigdy nie podobał... Oczywiście pierwszy tom jest moim ulubionym ale wolę Lenę z Julianem :)

      Usuń
  9. Fajne pary :) Też myślałam nad dodaniem Hanny i Mike :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeszcze dodam moje: http://ksiazkikinomodaiuroda.blogspot.com/2013/06/high-five-ulubione-ksiazkowe-pary.html :)

      Usuń
  10. Dodam moje:
    http://bookshigh.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. To ja też dodam mój ranking.
    http://head-over-heels-with-books.blogspot.com/2013/10/high-five-8-ulubione-ksiazkowe-pary.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Również dodaję ranking :)
    http://wszystkie-ksiazki-mojego-zycia.blogspot.com/2013/12/high-five-2-ulubione-ksiazkowe-pary.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Znam jedynie Geralta i Yennefer, ale nie polubiłam ich. W ogóle nie lubię Geralta i książek o nim. Nie mój typ ;)
    Pozdrawiam!
    M.

    OdpowiedzUsuń