Stosik Zerra - Luty?

2/22/2013

Ostatnimi czasy stosiki mnie omijają :P Gad demyt...
Po prostu zbyt mało nowych książek trafia na moją półkę... Powody? Są następujące:
1.  Brak pieniędzy
2. Zbyt liczny zbiór zalegających i nieprzeczytanych jeszcze książek
3. Brak miejsca na półce (!)
4. Patrz punkt 1.

Postanowiłem jednak zmotywować sam siebie do działania. Otóż - wstawiam wszystkie książki, które nabyłem/otrzymałem od października 2012, a których to jeszcze nie zdążyłem przeczytać, a co za tym idzie - zrecenzować. Być może ktoś upatrzy tu książkę, której recenzje chciałby przeczytać, być może ktoś już coś przeczytał i poleci - co poskutkuje zapewne tym, że szybciej po daną książkę sięgnę :) 


Wyjątkiem są tu cztery książki po lewej (od góry), które to rzeczywiście nabyłem w lutym - nie mogłem się powstrzymać :P



A na zdjęciu kolejno są książki:

1. "Zaklęci" - Graham Masterton
2. "Krzyż Południa. Rozdroża" - Jakub Ćwiek
3. "Pan Lodowego Ogrodu. Tom 4" - Jarosław Grzędowicz (niebawem v-recka)
4. "Paradoksy Młodszego Patriarchy" - Eleonora Ratkiewicz (od Zuz<3)
5. "Obrońcy Królestwa" - Maja Lidia Kossakowska
6. "Na ostrzu noża. Tom 1"Miroslav Žamboch
7. "Weźmisz czarno kure..." - Andrzej Pilipiuk
8. "Wilkozacy. Wilcze prawo" - Rafał Dębski
9. "Wilkozacy. Krew z krwi" - Rafał Dębski
10. "Kolory Sztandarów" - Tomasz Kołodziejczak
11. "Schwytany w światła" - Tomasz Kołodziejczak
12. "Smok odrodzony" - Robert Jordan
13. "Strzygonia" - Sławomir Mrugowski
14. "Kanon barbarzyńców. Tom 1" - Różni autorzy
15. "Kwiat Paproci" - Dominik Sokołowski
16. "Miasteczko Nonstead" - Marcin Mortka
17. "Miecz Aniołów" - Jacek Piekara
18. "Prawo Caine'a" - Matthew Woodring Stover
19. "Lare i t'ae" - Eleonora Ratkiewicz
20. "Tae ekkejr!" - Eleonora Ratkiewicz
21. "Piter. Uniwersum Metro 2033" - Szymun Wroczek

Co by tu teraz przeczytać? Pomożecie? :)

P.S. Dziś czeka mnie rozmowa o pracę, więc życzcie mi powodzenia :P
Jak się uda, to będę znów mógł zaszaleć w księgarni ]:->

Zobacz także:

23 komentarze

  1. Ja to z niecierpliwością czekam na v-recenzję PLO - jak już wiesz :-) Widzę, że jednak się przemogłeś i stos jest i to dość pokaźny :-) A za pracę trzymam kciuki, sama dobrze wiem, jak to jest, gdy nie można sobie pozwolić na jakąkolwiek książkę z powodu braku pracy - jestem w tej samej sytuacji, więc może chociaż Tobie się uda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. V-recenzja będzie, ale wymaga nieco przygotowania ;) Chciałbym opowiedzieć trochę o całości (czyli 4 tomach), jednakowoż nie zdradzać zbyt wiele z całej akcji fabularnej. Cały proces puszczenia filmu w sieć jednak nieco trwa, ale zrobię co w mojej mocy, aby sprawnie to poszło ;)

      Odnośnie pracy, to dzięki za wsparcie ;) Na rozmowie poszło całkiem nieźle, ale czekam jeszcze na werdykt :)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Nie jest najgorzej, ja mam do przeczytania dużo więcej ;)
    Eleonora Ratkiewicz świetnie pisze (zwłaszcza Lare i'tae jest extra http://mnichhistorii.blogspot.com/2012/09/289-lare-i-tae-recenzja.html)
    Kossakowska, Piekara, Ćwiek, Mortka, Kołodziejczak i Grzędowicz - wiadomo, nie schodzą poniżej pewnego poziomu, jeśli lubisz, to to co masz do przeczytania, też powinno Ci się spodobać. Dębski raczej też daje radę, ale Wilkozaków jeszcze nie czytałem.
    Chętnie przeczytam recenzję Strzygonia, bo nie wiem czy kupować.
    I, zgodnie z życzeniem, życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fakt - mogło być gorzej :)
      Ale ja strasznie ubolewam nad tym, że mam taki zalegający stos... Chciałbym przeczytać te wszystkie książki jak najszybciej, ale co chwila wychodzi coś nowego, albo dostaję coś, co trzeba przeczytać i zrecenzować na JUŻ... No i tak to wyszło :P

      Już miałem okazję poczytać twoje recenzje E.Ratkiewicz ;) Mam nadzieję, że będzie tak dobrze, jak mówisz :D Jednakowoż ja właśnie zasadzać będę się chyba jednak na Wilkozaków, Strzygonię, Miasteczko Nonstead i Kwiat Paproci... Jeszcze nie wiem w jakiej kolejności, ale zobaczymy ;)

      Dzięki :)
      Już jestem po rozmowie i było całkiem ok ;)

      Usuń
  3. Aha, jeśli czytałeś "Żarna Niebios" Kossakowskiej, to "Obrońcy Królestwa" niczym Cię nie zaskoczą, bo to ta sama książka w poprzednim, niepełnym wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurde, serio?
      Gad demyt...
      Dałem się naciągnąć w takim razie, bo była to jedyna książka Kossakowskiej, której nie miałem i upolowałem ją na allegro - za dość wysoką cenę... A Żarna Niebios czytałem...
      Szlag...
      Nie, no nie mów...

      Usuń
  4. Świetny, świetny stos! Same cudeńka. :3 Stąd jeszcze nie przeczytałem nic - dwa tomy "Wilkozaków" leżą na półce i czekają na swoją kolej. Wiele książek z tej listy mam w planach - "Pana Lodowego Ogrodu", "Kwiat Paproci", serie o Jakubie Wędrowyczu czy uniwersum "Metro 2033". :) Mam nadzieję, że wkrótce ją dopadnę.
    Miłej lektury życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :)
      Odnośnie Wilkozaków, to mam nadzieję, że uda mi się przeczytać w najbliższym czasie i będziesz mógł poczytać w nich o recenzji ;)

      PLO koniecznie przeczytaj! V-recka już się u mnie powoli szykuje, więc również zapraszam ;) Odnośnie Kwiatu Paproci, to także zapraszam do v-recki, ale nie mojej, lecz Ivelliosa, który prowadził program przede mną: http://youtu.be/d7wvUR4Fm4I Ja natomiast wyrażę swoją opinię w wersji tekstowej :P

      Wędrowycz jest - według mnie - mocno przereklamowany. Przynajmniej ostatnimi czasy... Pomnik mu budują (czy już nawet zbudowali), serial nakręcili (autor też się załapał) i w ogóle... Blah. Nie lubię takiego wypychania średnich książek na siłę...

      A Metro? Nic w tej materii niestety powiedzieć nie mogę, bo nie czytałem ani jednej książki, a podobno jest ich już sporo...

      Pozdrawiam i dzięki za komentarz oraz za "zaobserwowanie" bloga :) Mam nadzieję, że będziesz zaglądał częściej ;)

      Usuń
  5. Widzę "Pitera" :) Czytałam obie książki Glukhovsky'ego oraz obie Diakowa. Brakuje mi właśnie książki Wroczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego, co słyszałem (popraw mnie , jeśli się mylę), to książek w Uniwersum Metro 2033 czy też 2034 jest już kilkanaście. Nie wiem ile z nich zostało przełożonych na język polski...

      Ja mam tylko tą książkę, więc nie wiem - można od tego zacząć swoją przygodę z tym światem? Czy może warto zapoznać się z innym tytułem najpierw?

      Będę wdzięczny za podpowiedź, bo widzę, że lepiej się orientujesz w tym :P

      Pozdrawiam! :)

      Usuń
    2. Masz rację. Książek z Uniwersum powstało już kilkanaście na całym świecie, ale u nas do tej pory wydano jedynie trzy.
      "Uniwersum Metro 2033: Do światła" oraz "Uniwersum Metro 2033: W mrok" - Andrieja Diakowa -> te stanowią dwie części z przewidzianej trylogii. Trzecia prawdopodobnie będzie miała tytuł "Uniwersum Metro 2033: Za horyzont", ale póki co jest to roboczy tytuł.

      Szymun Wroczek jest autorem "Pitera", którego posiadasz. To pojedyncza historia, nie mająca kontynuacji, więc można ją czytać jakkolwiek.

      Na wiosnę ma wyjść u nas książka autorstwa włoskiego pisarza Tullio Avoledo pt "Korzenie niebios". Z tego co na dzień dzisiejszy wiem, to znów pojedyncza historia. Przynajmniej nie piszą póki co o kontynuacji.

      Jeśli chodzi o rozpoczęcie przygody ze światem jako takim, to radzę wpierw przeczytać jednak książki, na kanwie których powstają Uniwersa. Tj Glukhovsky "Metro 2033" oraz kontynuacja (choć luźna) "Metro 2034". Jeśli jednak zabierzesz się wpierw za "Pitera" to nic się nie stanie :)

      Usuń
    3. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)

      Ale ale... Piszesz, że u nas wydano tego Metra jedynie sztuk 3, ale później wymieniasz, że Diakowa 2 szt. i trzecia w drodze, Wroczka - Piter, ma wyjść Avoledo no i są 2 książki Glukhowsky'ego. No to jak jest w końcu? :D:D

      W każdym razie - ja w pierwszej kolejności przeczytam w takim razie tego Pitera. Nie wiem czy konwencja świata, itd. mi przypadnie do gustu, więc po co ryzykować i kupować inne książki z tej serii ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
    4. "Metro 2033" i "Metro 2034" to nie są książki z "Uniwersum Metro 2033", a pierwowzór, kanwa, na podstawie której właśnie powstają książki wchodzące w skład projektu "Uniwersum Metro 2033" i tych jest trzy: dwie od Diakowa i jedna Wroczka. Czwarta dopiero wyjdzie :)

      Usuń
    5. Dobra - czyli o to chodziło :P
      Nie zrozumieliśmy się do końca, ale teraz wszystko już wiem.
      Dzięki! :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Nic nie czytałam, ale życzę Tobie miłej lektury i czekam na recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  7. tyle książek, a ja tu nie widzę nic dla siebie :<<
    za to chętnie poczytam recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda...
      Może jednak jakaś książka stanie się interesująca, gdy już uda mi się zrecenzować ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Fantastyczny stos! Wszystko z Fabryki Słów bym chętnie do siebie przygarnęła, bo nie czytałam ;) Świetne nabytki i czekam na recenzje ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :)
      Ja się niestety nie podzielę książkami :P
      Natomiast recenzjami - jak najbardziej ;)

      Pozdrawiam! :D

      Usuń
  9. Heh :) Ja już książki kładę jedne na drugie (brr...), co widać nieco w mojej ostatniej v-recenzji... teraz jest jeszcze gorzej... Ale mam nadzieję niebawem półkę zakupić nową, bo ta, to niedługo zwali mi się na łeb :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile fabrycznych pozycji ! Zazdroszcze;)

    OdpowiedzUsuń