Zapowiedzi gier planszowych: Egmont - maj/październik 2014
21 kwietnia
Szaolin Panda: maj 2014
Gracze są adeptami staropandzkiej szkoły szaolin, której
mistrzowie trenują sztuki walki i zachowanie równowagi między siłami
ping i pang. Gracze wysyłają do rywalizacji swoje pandy i starają się
zebrać jak najmniej karnych punktów. Na kartach wykorzystano 50
unikatowych ilustracji przedstawiających zabawne pandy. Reguły stworzone
przez samego Reinera Knizię, mimo swej prostoty, zapewniają graczom
mnóstwo taktycznego myślenia i ciągłą interakcję z innymi graczami. O
zwycięstwie zadecyduje dobre planowanie swoich zagrań, obserwacja
poczynań rywali i umiejętność zaryzykowania we właściwym momencie.
Liczba graczy: 3-5 osób
Wiek graczy: 8-108
Autor: Reiner Knizia
Goool!: maj 2014
Liczba graczy: 3-5 osób
Wiek graczy: 8-108
Autor: Reiner Knizia
Goool!: maj 2014
Gracze są trenerami drużyn piłkarskich i rozgrywają
emocjonujący mecz. Wygra zespół, który zdobędzie więcej goli w
określonym czasie. Gracze przemieszczają piłkarzy po boisku, podają
piłkę i strzelają bramki. Oprócz konstruowania efektownych akcji, w
grze bardzo ważna jest obrona i przeszkadzanie przeciwnikowi. „Goool!”
to jedna z najlepszych futbolowych gier planszowych. Ma proste zasady i
doskonale oddaje emocje prawdziwego meczu. Gra została wydana w dwóch
wersjach kolorystycznych (piłkarze żółci i czerwoni oraz niebiescy i
pomarańczowi).
Liczba graczy: 2 osoby
Wiek graczy: 6-106
Autor: Corné van Moorsel
Liczba graczy: 2 osoby
Wiek graczy: 6-106
Autor: Corné van Moorsel
Kosmiczni Piraci: czerwiec 2014
Celem gry jest zdobycie cennych pozaziemskich skarbów. Gracze
zarządzają swoimi zespołami poszukiwawczymi − przedstawionymi na kartach
o różnej sile. Wysyłają swoich badaczy na planety, starając się zdobyć
przewagę nad rywalami. Muszą jednocześnie uważać na kosmiczne teleporty
oraz potężny statek kosmitów, którego piracka załoga chce zagarnąć
najcenniejsze skarby. Gra ma bardzo proste reguły, między graczami cały
czas następuje interakcja, a o zwycięstwie decyduje taktyka i
umiejętność przewidywania zagrań rywali. Karty zostały ozdobione
pięknymi grafikami.
Liczba graczy: 3-5 osób
Wiek graczy: 8-108
Autor: Reiner Knizia
Wiek graczy: 8-108
Autor: Reiner Knizia
Mumia: lipiec 2014
Gracze wyruszają na wyprawę po skarby ukryte w egipskich
piramidach. Poruszają swoimi odkrywcami po planszy złożonej z kafelków.
Starają się zdobyć kafelki z cennymi skarbami (punkty dodatnie) i
uniknąć starożytnych pułapek, wielkich pająków, szkieletów czy rabusiów
(punkty ujemne). Stworzona przez mistrzów gatunku, Wolfganga Kramera i
Michaela Kieslinga, gra zdobyła na całym świecie wiele prestiżowych
nagród i doczekała się kilku dodatków. Polska edycja gry zyskała nową,
atrakcyjną szatę graficzną i jest uzupełniona o najciekawsze dodatki. To
idealna gra rodzinna, w której o zwycięstwie decyduje dobre planowanie,
ale i trochę szczęścia. Młodsi i początkujący gracze mogą korzystać z
reguł podstawowych, bardziej doświadczeni – z dodatków wzbogacających
rozgrywkę.
Liczba graczy: 2-6 osób
Wiek graczy: 8-108
Autor: Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
Pędzące Jeże. Kolec w kolec: wrzesień 2014
Liczba graczy: 2-6 osób
Wiek graczy: 8-108
Autor: Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
Pędzące Jeże. Kolec w kolec: wrzesień 2014
Celem gry jest doprowadzenie jednego z jeży do jego ulubionej
przekąski. Gracze mają do dyspozycji specjalne karty, za pomocą których
przemieszczają jeże po trasie wyścigu. Gracze przesuwają wszystkie jeże,
jednocześnie decydując, jakie karty pozostawią sobie „na ręce”. Wygrywa
osoba, która na koniec ma w ręku najwięcej kart w kolorze zwycięskiego
jeża. Ponieważ żaden z graczy nie wie, na jaki kolor jeża stawiają w
danej rundzie przeciwnicy, emocje trwają aż do rozstrzygnięcia! O
zwycięstwie decyduje dobra taktyka i umiejętność blefowania. Gra spodoba
się wszystkim miłośnikom „Pędzących żółwi”.
Liczba graczy: 3-5 osób
Wiek graczy: 6-106
Autor: Reiner Knizia
Wiek graczy: 6-106
Autor: Reiner Knizia
Asteriks i spółka: październik 2014
To jedna z najlepszych gier pamięciowych, z bardzo ciekawymi,
nowatorskimi regułami. Jest dynamiczna, a rozgrywka wzbudza i emocje, i
śmiech. Świetnie sprawdzi się na imprezie dla dzieci, ale także w
czasie spotkania starszych graczy. Gracze wykładają kolejne karty z
jednej z siedmiu kategorii (np. zwierzęta, broń, mieszkańcy wioski
Galów) i muszą zapamiętać ich położenie. Nowe karty cały czas pojawiają
się na stole, a niektóre są zabierane – układ kart zmienia się
dynamicznie. W grze wykorzystano grafiki z bestsellerowej serii
komiksowej „Asteriks”.
Liczba graczy: 2-8 osób
Wiek graczy: 6-106
Autor: Reiner Knizia
Wiek graczy: 6-106
Autor: Reiner Knizia
Apacze i Komancze: październik 2014
Gracze są wodzami indiańskich plemion, które walczą ze sobą o
dominację na prerii. Będą zdobywać cenne zasoby, które pozwolą im na
budowę nowych tipi oraz czółen i umożliwią dalszą ekspansję. Wygra
gracz, którego szczep zdobędzie terytoria dostarczające najwięcej
bizonów, łososi i indyków. „Apacze i Komancze” to gra strategiczna
wymagająca planowania i zarządzania zasobami. Nieustanna rywalizacja z
innymi graczami o najmniejszy nawet fragment terytorium sprawia, że w
każdym momencie gry trzeba bardzo uważnie dysponować swoimi indiańskimi
wojownikami i przewidywać posunięcia rywali.
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek graczy: 10-110
Autor: Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
Wiek graczy: 10-110
Autor: Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
0 comments