Recenzja książki "Wybrani"

6/14/2013

C. J. Daugherty jest z zawodu reporterką i dziennikarką, a w wieku 22 lat po raz pierwszy ujrzała martwe ciało. Fascynuje ją natura przestępców, czego efektem jest jej debiutancka książka, która powstała w ramach zakładu, a dokładniej - by dowieść mężowi, że nie ma racji.

„Wybrani”, to pierwsza część kolejnej rewelacyjnej serii, którą wyszukało i wprowadziło na rynek Wydawnictwo Otwarte. Książka, rzecz jasna, trafiła do Moondrive – oczywiście, bo przecież trafiają tam same najlepsze pozycje.

Kiedy Allie po raz kolejny zostaje aresztowana, nic nie jest w stanie odwieść jej rodziców od desperackiej decyzji, którą podjęli. Dziewczyna ma trafić do elitarnej szkoły z internatem gdzieś z dala od domu i żadne prośby, wytłumaczenia, ani nawet to, że są wakacje i że straciła ukochanego brata nie są w stanie wpłynąć na państwa Sheridan.

Zbuntowana i pokrzywdzona przez los Alyson Sheridan „karnie” trafia do Akademii Cimmeria, która zgromadza tylko wybitną i, nie da się ukryć, bogatą młodzież z wpływowymi rodzinami. Już na pierwszy rzut oka widać, że Allie tam nie pasuje. Ścisła dyscyplina z wieloma zasadami, brak kontaktu ze światem zewnętrznym, wysoki poziom nauczania - to tylko kilka z wielu rzeczy, do których musi dostosować się dziewczyna.

„Nie wszystko jest tym, na co wygląda, 
a ludzie nie zawsze są tymi, za których się podają.”

Allie dość szybko klimatyzuje się w nowej szkole i równie szybko odczuwa, że Akademia Cimmeria jest pełna sekretów. Dziewczyna nie wiem komu może zaufać, gdyż nikt nie jest w stanie racjonalnie odpowiedzieć na dręczące ją pytania. Kiedy jedna z uczennic zostaje zamordowana, Allie jest pewna, że nie wszystko jest w porządku i postanawia odkryć tę mroczną tajemnicę….

Kiedy pierwszy raz usłyszałam o tej książce, wiedziałam, że muszę ją mieć. Chociaż motyw szkoły z tajemnicami jest mi znany i nie zawsze trafiał w mój gust to czułam, że się nie zawiodę. Przede wszystkim podobał mi się mroczny klimat powieści, fabuła, która zaskakiwała mnie raz za razem. Oczywiście snułam moje własne domysły na temat rozwinięcia sytuacji oraz wytłumaczenia pewnych rzeczy, ale oczywiście w większości były one nietrafne.

Muszę przyznać, że trochę trudno mi przekazać wam jak niesamowita jest ta książka, nie zdradzając żadnych sekretów. Dlatego musicie uwierzyć mi na słowo i na własne oczy się o tym przekonać :)

Jeśli chodzi o postacie wykreowane przez autorkę, to muszę przyznać, że… Nie wiem jak je ocenić. Z pewnością C. J. Daugherty poświęciła bardzo dużo czasu na obmyślenie każdego z bohaterów, a także ich zawiłej roli w całej tej historii. Główna bohaterka, mimo swojej zbuntowanej maski, jest tak naprawdę sympatyczną dziewczyną, która po prostu się zagubiła. Jednak chwilami jej łatwowierność i niektóre decyzje, które podejmowała, bardzo działały mi na nerwy.

„Szczerość może być dobra. - Jej słowa unosiły się w ciemności.
 - Ale może też krzywdzić.”

Język, którym posłużyła się autorka, jest prosty, dzięki czemu książkę czyta się bardzo szybko. Jest to typowa lekka lekturka, która umilała mi czas podczas przygotowań do matury ustnej, i którą czytałam z przyjemnością, mimo mojego umęczonego umysłu. Na uwagę zasługuje okładka, która poniekąd zdradza nam, co czeka na kartach książki. Mroczny klimat, dziewczyna o dwóch twarzach i… chłopcy. Czyli wątek miłosny. Dla zainteresowanych zdradzę, że oczywiście coś takiego tam znajdziecie :)

„Wybrani” to  młodzieżowy thriller, który trzyma w napięciu od początku do końca. Jestem pewna, że książka ta przypadnie do gustu prawie wszystkim :) Warto ją przeczytać. Mi ogromnie spodobała się ta książka i teraz z niecierpliwością wyczekuję na drugi tom, który podobno ma ukazać się już jesienią 2013 roku.


Autor: C. J. Daughtery
Seria/cykl wydawniczy: Akademia Cimmeria
Gatunek: Młodzieżowa/Thriller
Wydawnictwo: Wydawnictwo Otwarte
Liczba stron: 440



Pierwszą część bestsellerowej sagi poleca Ewelina Lisowska:

Zobacz także:

19 komentarze

  1. No cóż po takiej recenzji trudno nie nabrać ochoty na książkę, na szczęście mój egzemplarz już na mnie czeka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej książce inaczej pisać nie można :D

      Usuń
  2. Książka była do wygrania w losowaniu na moim blogu, jednak sama nie miałam okazji jej przeczytać. No właśnie, powieść jest przeznaczona dla prawie wszystkich, a ja często odstępuję od reszty xD.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam na myśli, że prawie każdy znajdzie w niej coś dla siebie :)

      Usuń
  3. Z miłą chęcią ją przeczytam. Muszę ją gdzieś zdobyć :)

    Zapraszam do siebie: in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę powodzenia :) To na prawdę świetna lektura :)

      Usuń
  4. Również polecam książkę - jest świetna! Byłam przekonana, że będzie tam jakiś motyw nadprzyrodzony ale na szczęście nie było. Autorka zaskakuje nieustannie;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się o to martwiłam! Widzę, że nie jestem sama :)

      Usuń
  5. Interesująca recenzja, o książce sporo już słyszałam i chyba się skuszę :) Świetne cytaty wybrałaś do notki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Starałam się dobrać takie, które oddadzą choć w małym stopniu nastrój książki :)

      Usuń
  6. Książka kojarzy mi się z typowym "chwilowym obiektem westchnień (książkowych) wielu nastolatek" i przez to właśnie nie sięgałam po nią. Jednak Twoja recenzja przekonała mnie, że mogę się mylić. Zobaczę, może wkrótce "Wybrnani" wpadną w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim wypadku mam nadzieję, że Ci się spodoba i przekonasz się o jej rewelacyjności :)

      Usuń
  7. mam identyczne odczucia, jeśli nie jeszcze cieplejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic dziwnego - książka jest świetna, a my mamy całkiem podobny gust :)

      Usuń
  8. Cieszę się, że tak dobrze ją oceniłaś, bo właśnie ją zamówiłam ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Początkowo nie byłam przekonana do tej książki, ale z każdą pozytywną recenzją dochodziłam do wniosku, że może warto zapoznać się z "Wybranymi". Okazało się, że moja koleżanka kupiła tę pozycję - książka jest już na mojej półce. Nie mogę doczekać się chwili, kiedy będę miała tyle czasu, aby móc ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie - jestem bardzo ciekawa Twojej recenzji :)

      Usuń
  10. Ja przeczytałam wybranych w 1tydzień. Nazywam się ewelina i tak jak ewelinę lisowską wciągneła ta książka czyta sie ją bardzo przyjemnie i niemoge się doczekać na2 część. ja zamawiam przez internet bo jest szybciej , a ja się niedoczekam do jesieni a więc 18 już będę miała tą część

    OdpowiedzUsuń